Naplóm/Verseim

Bejelentkezés

Felhasznalonév

Jelszo



Még nem regisztraltal?
Regisztracio

Elfelejtetted jelszavad?
Uj jelszo kérése

Adózás

BelföldMár régóta foglalkoztatott a magyar adózási rendszer és sokat törtem a fejem rajta, hogyan lehetne egy mindenki számára elfogadható rendszert bevezetni.

Szerintem egy korrekt adózási rendszernek figyelembe kell venni a különbözö társadalmi rétegeket. Egy erös középosztály a gerince egy országnak, ha ök is elszegényednek, akkor komoly problémák adódnak. Ezért az adórendszernek olyannak kell lenni, hogy a szegényeket tehermentesítse. Nem csak a szegények, meg a keveset keresök börét lehúzni, mert így csak egyre jobban elszegényednek, és velük az ország is.

Vizsgáljuk meg egy picit a svájci adózási rendszert, ami három részböl tevödik össze.

Jövedelmi adó

Egy egyedülálló férfi mondjuk keres havonta bruttó 5´500 Frankot ( évi 66´000 ), ez azt jelenti, hogy az év végén a megengedett levonások után körülbelül fizet 5´500 Frank adót.
Ez csak egy irányadó érték felfelé kerekítve, mindenki örül, ha kevesebbet kell fizetnie!

Házaspárokra is más tarifák vonatkoznak. ( valamivel kedvezöbb, mint az egyedülállóké )

Az alábbi táblázatból kiolvashatók a pontos adatok ( Adózó jövedelem 1 év )


Szerintem érdemes elgondolkozni ezen az adózási modellen, mert tényleg korrekt és nem az alsóbb osztályt bünteti, mint Magyarországon. Ez az adózási rendszer minden adózó részére elfogadható és nem korlátozza be a megélhetését.

Természetesen ezt a rendszert hozzá kellene igazítani a magyar viszonyokhoz, de mint irányadó modell hasznos lehetne.

1. A létminimum alatt élöket mentesíteni az adó alól
2. Minimálbérre 10%
3. Minimálbértöl felfelé lépcsözetesen emelni az adókulcsot
4. Házaspárokat közösen adóztatni
5. A sokat keresöket egy bizonyos összegtöl pedig átalányban


Vagyon utáni adó

Vagyon utáni adózás (ház, lakás, telek, arany, pénz, részvények stb.)
Megszabni egy alsó határt, hogy mi számít vagyonnak (Pl. 5 millió Forinttól) és innen felfelé 0.1-0.2%

Államnak fizetendö adó

Ez a megadóztatható jövedelem után van kiszabva, kb.1%.

Ha figyelmesen tanulmányozzuk ezt az adózási rendszert, akkor láthatjuk, hogy a keveset keresöket mentesíti és megkönnyíti az életüket, viszont az államnak is biztosítja a szükséges bevételt.

Az állami - és a vagyon utáni adóval pluszbevételhez jut az ország.

Mindemellett meg kell szüntetni, hogy cégek vállalkozóként tudjanak munkásokat alkalmazni minimálbérrel. A munkaadót terhelje az összes szociális juttatás! (nyugdíj, szabadság, balesetbiztosítás, stb.)

A vállalkozó legyen vállalkozó, szigorúbb szabályokhoz kell kötni a vállalkozási lehetöséget!


Egy államnak ne a nép kizsigerelése legyen az elsödleges cél, hanem egy nyugodt megélhetés biztosítása. Az államnak a nép érdekét kell szolgálnia (itt a többségre gondolok, nem az egyes kiváltságosokra). Akinek több van, fizessen többet!


C.Veszpremi

Forrás: The Hungarians

Hozzaszolasok

2853 #41 2853
- 2012. February 12. 16:00:43
Rendben!
Van saját moslékunk nem kell más ízû svájcból!
Nekik mindenre van , de az oldalon????Miért?
Hogy lehetséges? Esetleg csak le kötni bennünket?Ritkán írok ,de folyamatosan figyelem az oldalt, ez már sok(k)volt.JAA ha nincs szakállad és deklid sajnos ez jár!Egyenlõre!Ezen nem segít az ide nem való adórendszar sem!Mi tudjuk ,hogy adózunk járulékozunk+ a munka-
adó is mégis mindenhol fizetni kell!De, nem elég!A pénz eltünik a MAGYAR vállalkozások tönkre mennek .Ekkor feltünik egy ilyen .......
és olyat állít ami képtelenség!Na igazad van nem mérgelõdök!Már a helyes írásom is elromlott!
3676 #42 3676
- 2012. February 12. 16:04:12
Kedves DonCaruso!
Egy eleve rossz rendszer hibáit felsorolni felesleges.
Addig amíg a világban magánpénzrendszer mûködik nem lesz változás.
Addig amíg a nyugat az általa kiszipolyozott világból jobb feltételeket, adózási rendszert "tud" biztosítani saját országának, addig nincs értelme ezeket összehasonlítani.
A gyerek is a példából tanul, tekintsük a svájci adórendszert mi is egy jó példának.
A magyarok nagy része nem attól csóró, hogy a BNW-je részleteit fizeti, hanem mert a felette hatalmat gyakorlók eleve elrendelten ilyen rendszerbe kényszerítették.
Persze van olyan is akivel elszaladt a ló és nagyot álmodott de a kamatok kijózanították és most hiába szûköl, csapdába esett.
Az ilyenekbõl van a kevesebb. A létért küzdünk itt ma már.
A szocializmusban volt "divat" azt nézni, hogy kinek mije van, aztán jelentgetni. Nem kívánjuk ezt a rendszert vissza.
Nem kellenek egyforma bérek. Az egyformaságot mindig a kicsi, a gyenge, a tehetségtelen erõlteti a nagyra, az erõsre és a tehetségesre, hogy lehúzza az õ szintjére.
Bárminemû pozitív pénzügyi változáshoz a fennálló rendszer gyökeres eltörlése szükséges. Ezért vagyunk itt mindannyian.
2853 #43 2853
- 2012. February 12. 16:22:09
És pont!!!!!
72 #44 72
- 2012. February 12. 16:25:17
Magyarországon az adókivetés jogalapja hiányzik. Amikor befizetem az adómatvalójában szolgáltatást vásárolok az államtól, amely lényegében a közrendbõl é a közbiztonságból áll.Van itt közrend és közbiztonság? Nincs. Miért is fizetünk?
2853 #45 2853
- 2012. February 12. 16:37:00
Mielõtt valaki kiforgatja a gyengébbnek sem szabad éhezni, mert joga van az emberhez méltó élet hez!Erre mondják nem õ keres sokat hanem én keveset!Ha nekem (ünk) megvan egy tisztes megélhetés (lakhatás, számlák kifizetése, egészséges élelmiszer,
munka hely)nincs gond!Nem akarok amerikába utazni,de az autóval havi 1000km igen.Ehez ma min. 250000 ft. kell itt!Sajnos ezt is sokalják egyesek!Matolcsy ÚÚÚÚR PL.Ha ez az összeg kevesebb nem élég élelmiszerre,jön a betegség!Persze megint mindenkinek pénzbe kerûl soha nincs vége!Jaa na most pont!
2853 #46 2853
- 2012. February 12. 16:43:30
Egészség ügy, oktatás,nyugdíj?Szép lassan ügyesen mindíg egy kicsit faragják! A penz meg eltünik!SzõrnyÛ!A közszolgák pedig nem a fõnökeink hanem az alkalmazottaink!
Álmomban!
2471 #47 2471
- 2012. February 12. 16:53:20
Don Caruso!
OK értelek én.
A lányomék 5 évvel ezelõtt mikor elkezdte az állam és a bank ezt akartak fõlvenni 10M/izét..a bankos csaj (a telószáma eltéve máig mert curvára berágtam rá) azt mondta a fiataloknak hogy 24.000/hó kifizetik a részletet.
Na vénségem mondá ez se igaz a hid alja meg huzatos.
És kértem kérjenek egy idõpontot és õk is legyenek ott!
Elmentünk Ceglédre hozzá és mondom mindjárt papir elõttem: mennyi ebbõl a magáé..csak csuklik majd kinyögi 500e ft mondom csak számoljok hogy...mennyi a banké a folyószámlanyitásra 2% mennyi a közjegyzõé aki a szerzõdést hitelesiti mert volt ilyen is 3% mennyi az összes utáni havi részlet?
86000 valamennyi jött ki.

Ennyit egyik sem kapott a kezébe és volt 2 gyerek is.
Na mondtam ez a átverés! Ja és két ingatlan vagy 1 üres kellett volna még kezességként.

Szóval ha nem ilyen erõszakos vagyok a fiatalok belemennek.
Fõleg a vejem, mindig szegényen éltek azt hitte végre havi 24 ezerrel amit ki tudnak fizetni megoldja hogy kényelmesebben élhessen mint ahogy másoknál látja!

A végén 3 éve 2.5millára mégis behuzta a nõ a csöbe õket gázbevezetésre..ugye baxhatják mert a házat kifüteni havi 100 as!

Errõl utólag tudtam csak.
DE! a mórikálásuk soknál megtette a hatását!
Látod hiába ugat az ember most mindketten mk nélküliek. Agyalhatunk a megoldásokon!

Értelek én és látom én csak értem azt is aki mint az oviban szeretne olyant mint ami amásiknak is van.

Arról végképpen nem akarok irni nehogy kivágjam a biztositékot bárkinél bizony 1 a karma mit enged meg 2 látható a horijában az embernek nagyjából(60%)

OK bicsak becsukva.
Jó kis szerszám az egy alpinistának ha gubancolódott a kötél elvágni..na nem maga fölött vagy ne érjen földet:)

Love
2471 #48 2471
- 2012. February 12. 17:04:33
ARMOGUR :)

Az egyenlõsdinek sincs értelem.
Soha nem felejtem el 87 év én már papirtupirozó voltam, igaz volt felelõsségem is de ha elrontottam valamit ujrairtam! De a velem egyidõs gyerekorvos körzeti pont annyit kapott kézhez mint én...azért akkor õ többet tanult 1x másik pedig a felelõssége is nagyobb volt egy egy diagnózisnál!
És nem én kerestem sokat 87 ben 7000Ft hanem õ keveset. Gyalog járt a betegekhez.

Szóval a tudást megkell fizetni nem lehet egyklalap alá venni a takaritónõvel vagy egy papirmunkással mégha rabszolga munka az is ha valaki belülrõl ezek intézményeiben járt.
Na nem a tracshelyeken!

Nincs egyenlõsdi csak egyenjoguak=kötelességüek vagyunk.
Aztán ki hogyan teljesiti a kötelességét jöhet a jog gyakorlása is.Sajnos itt forditva van!
32 #49 32
- 2012. February 12. 17:08:28
A pénzzel nincs semmi baj, szükség van rá! (Ez kb. olyan, mint amikor a követ teszed felelõssé azért, mert megbotlottál benne!) A rendszer az ami rossz és rohadt, ezen kell változtatni.
A pénz, ha jól mûködtetik "romlandó", a mai rendszerben viszont, mint az ételeink is, tömve van tartósítószerrel. Hogy érhetõ legyen amit mondok, el kell olvasni a wörgli kísérletet a múlt század elejérõl:
Silvio Gesell A természetes gazdasági rend címû könyvében részletesen leírja:
http://www.scribd.com/doc/79569863/Si...v-letoltes
Ausztriában megcsinálták, mûködött, rövid idõn belül felpörgött a gazdaság - betiltották.
1 #50 Gerry
- 2012. February 12. 22:55:24
Köszönöm a hozzászólásokat. Nincs értelme ragozni. A cikk és a HSZ-ek két külön úton jár.

sooska és a többiek.

Elértünk megint odáig, hogy mi ne szóljunk bele mert mi nem tudjuk mi van otthon.

Tudjuk. De nem akartuk elhinni. Te és még néhányan bebizonyítottátok, hogy semmi értelme itt bármiröl beszélni, ha az egyetlen válasz az, hogy csúnya világ van Magyarországon.

sooska - bebizonyítottad, hogy ez így van.

Lehet, hogy igazad van, a magyarnak nem jó a svájci adórendszer: Bizonyíték erre, hogy most rettenetes a helyzet. Hegel - az elsö mondatod után bebizonyítottad, hogy az országban mindenki kihasználja a másikat, lop, csal hazudik (erre példa a saját eseted, a másiknak a Noszty fiú esete, a többinek meg az aktuális hátfájás...) Hontalan a jogalapról besél, bizonyítva ezzel azt, hogy az állam csal lop hazudik, Armogur azzal kezdi, hogy egy eleve rossz rendszer hibáit felesleges felsorolni, el ne felejtsem, sooska kis szívem, itt azért lényegesen más izü moslékot föznek és ez nem a pénz miatt van, Alexandros csak egyet értett meg, pusztuljon az elesett.... adózni majd akkor ha... kit akarsz te felnyársalni? Föleg mivel? A dühöddel?

Emberek basszátok meg. Engem is el lehet küldeni az anyámba, de felfogta egyáltalán valaki a cikk tartalmát?

Semmiféle összehasonlítást, semmilyen piedesztálra emelést nem tartalmaz a cikk. Nincs szó benne okos svájciakról és bugyuta magyarokról, nem akar senkit arra bíztatni, hogy a svájci életet utánozza.... Észnél vagytok?
Olvassátok végig a hsz-eket, a fürdös[khmm] járhatnak ide föiskolai végzettségü diplomáért!

Nem kértük, hogy pénzügyi zsenik álljanak ki mellettünk, a cikk tartalmát nem hitelesítettük jogi személyekkel, egyetlen dolgotok lett volna, elgondolkozni azon, hogy a szarból, hogy lehet kimászni! Az adó, adózás az egyik dagonya. Itt és most csak erröl volt szó.

Vannak más dolgok is. Emberrnek lenni, összedolgozni, alázatot tanulni és büszkén vállalni, harcolni, nem mindenki mindenki ellen, hanem együtt egymásért, vitázva, dühösen, de értelemmel és tisztességgel.
Már rég nem elég, hogy NEKEM VAN IGAZAM. MEG NEKEM.

Sajnálom Imrét. Az én dolgom az, hogy biztosítsam az oldal müködését, néha néha megpróbáltam okosságokat mondani, egyszer több másszor kevesebb sikerrel.
Tisztelet azoknak a tagoknak (bár itt esetleg, jó okból, meg se szólaltak), akik felfogták a cikk mondanivalóját és hagynak idöt maguknak arra, hogy letisztázódjon bennük a tartalom.
Néhány napja - eg másik cikk kapcsán - írtam Imrének, hogy a magam részéröl visszavonulok az aktiv részvételtöl, kilátástalannak látom a jövöt. Nincs meg hozzá az emberanyag. Sajnálom, az itteni hsz-ek csak megerösítettek a véleményemben.

Megkövetem azokat akik úgy érzik a szavaim rájuk nem passzolnak.

Hozzaszolas küldése

Hozzaszolas küldéséhez be kell jelentkezni.
Generalasi idö: 0.11 masodperc
634,964 egyedi latogato