Naplóm/Verseim

Bejelentkezés

Felhasznalonév

Jelszo



Még nem regisztraltal?
Regisztracio

Elfelejtetted jelszavad?
Uj jelszo kérése

Jézus a szupermen, Cion a leszállópálya - interjú Németh Sándorral

Ideje volt, hogy ezt a tetves zsidót megnyekeregtessék. Remélem hamarosan fütyülni fog a talpa alatt a szél! Miért nem tudnak sokan különbséget tenni Jézus Krisztus és a vallás között? Homéroszról vagy a Megváltóról maradt fenn több feljegyzés? Kire várnak az iszlám fundamentalisták? Mi köze a világválságnak a Messiáshoz? Karácsonyi beszélgetés Németh Sándorral.

Azért nem tudnak sokan különbséget tenni Jézus Krisztus és a vallás között, mert az '50-es, '60-as, '70-es években a tankönyvek át voltak itatva szkepszissel Jézus történeti hitelességét illetõen. Jézus személyisége sokkal nagyobb, mint hogy egy vallás a maga teljességében meg tudná jeleníteni. Õt nem lehet intézményesíteni, hiszen õ egy emberfeletti ember, egy „szupermen” - mondta el Németh Sándor, a Hit Gyülekezete vezetõ lelkésze az ATV-n sugárzott, A Messiás címû karácsonyi mûsor második részében vasárnap.

Homérosz és Jézus
Az Ungvári Tamás irodalomtörténésszel folytatott beszélgetésben – amelyet neves közéleti személyiségek, írók, zenészek Messiásról vallott gondolatai színesítettek – elhangzott: az elmúlt kétezer év kultúrájának nincs olyan területe, amelyre Jézus ne gyakorolt volna erõteljes hatást: számos írót, költõt, mûvészt, teológust inspirált a személye és az életmûve.

Ugyanakkor az elmúlt két évezred nem csak Jézus Krisztus megismerésérõl szólt, hanem arról is, hogy negligálni akarták, ki akarták iktatni az emberek életébõl. Németh Sándor megjegyezte: számos nagy személyiségrõl, például Homéroszról semmi, vagy jóval kevesebb történelmi feljegyzés létezik, mint Jézusról - az õ történelmi hitelességüket mégsem kérdõjelezi meg senki. Hozzátette: azon túl, hogy valaki ismeri Jézus történelmi létezését, illetve a személyével kapcsolatos tradíciókat, van mód a feltámadott Messisással való személyes, közvetlen találkozásra is.

A zsidó Jézus újrafelfedezése
A vezetõ lelkész Ungvári kérdésére arról is beszélt, hogy a Messiás a feltámadása után - miközben minden ember megváltója lett - megõrizte zsidó identitását. Bár Pál apostol egyetemes emberként mutatja be Jézust, ugyanakkor azt is hangsúlyozza, hogy a zsidóság felé való elkötelezettsége töretlen – teszi mindezt olyan ószövetségi próféciákra alapozva, amelyek arról szólnak, hogy visszatér a Messiás és eltörli Izrael álnokságát.

A Jelenések könyve pedig szintén Dávid gyökereként és Júda oroszlánjaként mutatja be a Messiást. Az „elpogányosított” - „elgermánosított”, vagy éppen „elmagyarosított” - Jézus zsidó etnikumának újrafelfedezése Izraelben is zajlik, hasonlóan ahhoz, ahogy testvérei Józsefben is egy pogány személyt láttak, mindaddig, amíg meg nem ismertette magát velük – jegyezte meg Németh Sándor.

A muszlim messiás és az apokalipszis
A mûsorban arról is szó esett, hogy mi a különbség Jézus Krisztus és a többi vallásalapító között. Mint a vezetõ lelkész kifejtette, az egyik lényeges momentum, hogy egyikükrõl sem hirdetik, hogy bûnmentes volt: csak Jézus fogantatott és élt bûn nélkül. Továbbá egyik vallás sem foglalkozik olyan mélyen és tényszerûen a bûn problémájával, a rossz legyõzésével mint az ószövetségi judaizmus, illetve az újszövetség – márpedig ez az emberi élet legsúlyosabb kérdése.

Tatár György filozófus ennél a pontnál elmondta: a zsidó és keresztény messiásfelfogás közös gyökérbõl származik, de élesen elvált egymástól: az elõbbi várja a Messiást, de nem tudja, hogy ki lesz az, az utóbbi viszont úgy várja, hogy tudni véli. Hozzátette: siítáknál is elevenen él a muszlim messiás várása. Az úgynevezett Mahdi eljövetele az iszlám tanítása szerint együtt jár az iszlámnak a világ többi része felett aratott apokaliptikus gyõzelmével. Németh Sándor szerint azért is érdemes az perzsák messiásvárására figyelni, mert az politikai szintre emelkedett, és siettetni akarja a vég eljövetelét – márpedig ebbõl nagy baj fog származni.

A cionizmus nem szitokszó
A vezetõ lelkész kifejtette: a bibliai elõrejelzések szerint a világ nem csupán egy korszakváltás elõtt áll, hanem a világmindenség berendezkedésének a fundamentuma fog megváltozni. Ennek elõjele Izrael: a 3500 éves mózesi prófécia szerint az idõk végén a szétszórt zsidóságot Isten összegyûjti. Ezért – hangsúlyozta Németh Sándor – a cionizmus nem szitokszó, hanem egy bibliai jel. Isten ugyanis ezt a jeruzsálemi hegyet, a Ciont választotta ki leszállópályának, ide fog eljönni a Menny – elõtte azonban azoknak kell oda visszatérniük, akiknek Isten használatba adta ezt a földterületet.

Ezt rendkívüli feszültség, terror és háborúk kísérik, ezért próféták ezt a folyamatot a szüléshez és a szülési fájdalmakhoz hasonlítják. Vagyis a világválság a Messiás visszajövetele elõtt egyre mélyebb és intenzívebb lesz, amit nem lehet gazdasági politikai eszközökkel megoldani, mert annak metafizikai alapjai vannak.

A szív öröme
Ugyanakkor – hangsúlyozta Németh Sándor – ma a világban nem csak a sötétségnek és a rossznak a tevékenységét láthatjuk, hanem van arra esély, hogy ezek az események sokakban megvilágosodást fognak eredményezni, és ezek az emberek sok mindent meg fognak tenni azért, hogy a történelem végkifejletében is élhetõ legyen a világ.

A legfontosabb dolog, amit ember kaphat a Messiástól, az ezekben az idõkben is a bûnbocsánat – hívta fel végül a figyelmet a lelkész. Ahogy Dávid mondja, boldog ember az, akinek az Úr bûnt nem tulajdonít, vagyis a szív örömét csak így tudja átélni az ember - és ez jóval több, mint a test, vagy a lélek öröme.

A beszélgetés elsõ részének összefoglalóját itt olvashatja.

Forrás: atv.hu

Hozzaszolasok

2 #51 Olvaso
- 2011. December 27. 10:58:43
János, no talán az én "korlátaim" ezért kicsit másképpen vannak összeillesztve. Meglátjuk, hogy a küldönc-e a küldemény. Ezt megtudni csak úgy lehet, ha magad teszed a nyakadba a hurkot. Sajna egyelõre ez a fázis csak úgy küszöb-ölhetõ ki biztonsággal ha hurok végét megszerzed.
670 #52 670
- 2011. December 27. 11:02:58
Kérem istent jó, legyél matekból. Én még maradok az erdõbe.
2 #53 Olvaso
- 2011. December 27. 11:15:37
Nem vagyok számító és ez a matek sokkal inkább geometria, mint algebra. Pár dimenzió itt elõ szok fordulni, de szeretem az erdõt és szívesebben vagyok ott, mint a pala - és céltáblán.
670 #54 670
- 2011. December 27. 11:34:18
Úgy értem, hogy el ne számold magad azzal a kötéllel, mert baj lesz. Lelked rajta én nem merem.
2 #55 Olvaso
- 2011. December 27. 11:43:28
János, ez köteles-ségem. Egyébként lehet, hogy nincs is vége, se fonákja, se nem kender, hanem egy Möbius szalag.
2835 #56 2835
- 2011. December 27. 13:03:22
"Tundervilag!
Én nem gyûlölködõm, kimondottan emberbarát vagyok de a zsidó nem ember! Mint ahogy mi sem vagyunk állatok, vagy szerinted nem így van?"

Szerintem azt nem lehet mondani hogy nem emberek. Mindenkinek van lehetosege enzen a folden hogy melyik utan akar jarni. Nem lehet kenszeriteni senkit erre vagy arra az utra. De lehet kimondonai az IGAZSAGOT.
Az van irva hogy az UR meg vizsgalja a veseket meg a sziveket, hogy mindeneket meg itelje.

Madach irta legjobban:
„Mondottam ember: Küzdj, és bízva bízzál!”
438 #57 438
- 2011. December 27. 13:47:49
Jano,
egyetértek kiszehajtás 2011 12 27 ¦ 10:19:55 hozzászólásával, magam ajánlottam a minap Szántai frissebb elõadását, amiben ezt taglalja. Semmi vita.
Én sem "remélek" alattvalói szerepet a magyarságnak. Egy huszárvágással viszont nem érhetjük el az áhított állapotot jelen helyzetben.
Kérdésedre várok, az lemaradt a hsz-edrõl.
2418 #58 2418
- 2011. December 27. 14:25:33
Spanyolországban nem csinált volna ilyen karriert a hitgyüli feje.
Madridban végeztek egy közvélemény kutatást, amelybõl kiderült, hogy a diákok 52 %-a nem ülne le egy padba metét diákkal.
A spanyolok véleménye szerint a zsidók nagyon gazdagok és túl nagy a hatalmuk.
Kimondták a frankót és milyen igazuk van.
http://www.newsru.co.il/world/27dec20...ne701.html
1207 #59 1207
- 2011. December 27. 14:27:29
Tundervilag!
Álljunk csak meg egy szóra, ki kit kényszerít????
Mond kedves, te hol laksz?
Erre az oldalra jársz azt látom, olvasgatni nem szoktad a cikkeket?
Ezek szerint Imre nem egyértelmûen érthetõen ír, ja és a hsz-ek sem mutatnak abba az irányba mi történik az országban és ezt kik okozzák.
Biztos én vagyok eltévedve a hazai és a nagyvilágot illetõen?! Szerinted?
Csak egyet szeretnék kérni, szeretetrezgõk kíméljenek, mert megvan az ideje annak is! EZ a mai helyzetnek idõnek nem felel meg!
670 #60 670
- 2011. December 27. 15:59:54
Na jó rendben Ábel.

Hungaristának tartottam magam sokáig, nincs mit tenni, nem tagadom bûnömet.
Azt hittem jó harcolni valami ellen. De maradt bennem valami nagyon-nagyon mélyen sokáig eltemetve gyermekkoromból.
96-ig szolgáltam a hazámat nem bírtam tovább fölfordult a végére a gyomrom és lehánytam magam. A végén már a harctéren. Naiv voltam 92-ben még azt hittem rendben lesznek a dolgok hittem a parancsnokaimnak. Jól átvágtak csak a pénzrõl szóltak a fegyverszállítások én, meg azt hittem elõkészítjük újra hazánk egységét. 90-ben 2500 páncélos jármûvünk volt mindenkit megdughattunk volna. Na mindegy nóta- bene.
Ezt csak, azért hogy nem szûz kislány vagyok, ha harcolni kell.
Még 2006 sehol sem volt gondoltam újra megérdemli ez az ország a bizalmat és én meg egy szánalmas disznó, vagyok, hogy így viselkedem. Akkor még nem találkoztam azzal, aki sokat segít ennek a hazának, de a kétely már meg volt bennem vagy maradt, de a hungarizmus jó útnak tûnt.
Fogom magam, elmegyek nagy alázattal / ha valamit megtanítottak az elhárításnál az a szerepjáték, intrika, alakoskodás, türelem, és a feladat alázattal való kezelése./ és beköszöntem, hogy egyáltalán vagyok, mint személy és lennék a legalázatosabb utolsó baka. Soha nem fedtem fel a múltamat annál óvatosabb, vagyok. Tudod mit csináltak velem, megkértek hogy menjek már a lámpa alá, mert nincs itt elég fény, és úgy nézek ki, mint egy cigány, és talán ott majd jobban látszom és eldöntik, hogy ide tartozhatom –e. Ezt most szó szerint értsd, ahogy írom. Aki engem már látott az sötétben is megmondja hogy nem vagyok az. Körbe kellet forognom, hogy jól lássanak. Rezzenéstelen arccal megtettem. Utána többször megetettem õket az asztalomnál. És kifacsartam õket, mint a citromot, ahogy tanultam. Még hallanak majd rólam, ha idõszerû lesz. Ez volt az egyik brigád. Térültem fordultam, és akkor már nagyon gondolkoztam és elmentem tanácsot kérni.
Nem szívesen fogadtak a tanácskérésnél de, engem lerázni, ha akarok valamit, talán tudták mit akarok kérdezni. Õk meg nem akartak válaszolni. Körülbelül ilyen volt a párbeszéd.
-Most mit nem értesz.?
-Na de hát a másik azért most már látszik.
-Mi látszik ?
- Itt van erkölcs, bajtársiasság egyetlen egy remény ezek katonák.
- Ezek is azok az ikrek akko menjél.
Ez után jött 2006. Elmúlt én meg tovább mentem.
Itt most egy kicsit abbahagyom, majd folytatom. Kellemetlen lesz fõleg neked. Mert tudom, mit akarsz hallani. És már most szolok hogy ez a dzsinn nem olyan dzsinn, aki úgy teljesíti a kívánságod, ahogy várod. Vigyázz, mert ugyan teljesíti a kívánságod de, nagyon rosszul sülhet el. Fõleg úgy hogy te nem látod a lámpás belsejét, miközben dörzsölgeted. Én viszont a Zsolt arcát magamra húzva olyan dolgokat is tudok, amit nagyon nem szabadna. Vagy három évig mindenki azt hallotta tõlem, hogy az ott tuti lesz, oda kell menni nagy alázattal blab-blab- blab-la. Játszottam. Persze nem játékból, amit akartam megkaptam. A konspirációhoz persze sokkal több idõ kel de a gyenge pontokat megtalálni ennyi elég. Én most szépen várok és majd késõbb újra játszok.
Ha te most azt várod tõlem, hogy vitátokat hogy ki az erkölcsösebb Imi és tevékenysége, témáinak felvetése és annak kezelése, vagy a társoldal erkölcsössége annak tevékenysége és eseményekhez való hozzáállása, akkor én majd hazudok valamit, mert nem érdekem most ezzel foglalkozni.

Hozzaszolas küldése

Hozzaszolas küldéséhez be kell jelentkezni.
Generalasi idö: 0.13 masodperc
657,246 egyedi latogato