Navigacio
Szakmai oldal:
RSS
Jásdi Kiss Imre: Hatodik Pecsét
Bejelentkezés
üdvözlet
A MAI NAPTÓL (2015/09/22) AZ ÚJ WEBOLDALUNK A: HTTP://POSTAIMRE.MAGYARNEMZETIKORMANY.COM :)
.....................
(A www.postaimre.net a továbbiakban szakmai oldalként müködik
az egykoti www.magyarnemzetikormany.com/pi-klub cím - archiv oldalként, amint tapasztalhatjátok - még mindig elérhetö.)
.....................
(A www.postaimre.net a továbbiakban szakmai oldalként müködik
az egykoti www.magyarnemzetikormany.com/pi-klub cím - archiv oldalként, amint tapasztalhatjátok - még mindig elérhetö.)
A Bibblia nem egy szent konyv...
Az elmult honapokban megjelent konyv cime: La Bibbia non é un libro sacro, Il grande inganno
A Biblia nem egy szent konyv
avagy
A nagy hazugsag
Mauro Biglino az evek soran az Edizioni San Paolo-nak 19 konyvet forditott az Otestamentumbol a Leningradi mazoretikus kodex alapjan, s ebbol 17 meg is jelent. A konyveit tobb egyetem teologia szakan hasznaljak.
A heber Biblia Stuttgartensia ismeroje es szakertoje karrierjenek egy bizonyos pontjan hangot adott mindannak az ismeretanyagnak, amit e munka soran evek alatt szerzett. Ez abszolut elfogadhatatlannak bizonyult a katolikus konyvkiado szamara, igy egyuttmukodesuk azonnali hatallyal megszunt.
Egy nagyon fontos kijelentessel kezdi az utobbi idoben eloadasait a fordito, mondvan, hogy a gyakori "felreertesek" elkerulese vegett szukseget erzi elmondani, hogy:
1. O nem foglalkozik Istennel, mert semmit nem tud rola. Nem allitja, hogy letezik es azt sem, hogy nem letezik.
2. Nem foglalkozik a spiritualis vilaggal, mert semmit nem tud rola.
3. O azt probalja elmeselni, amit erteni vel egy-egy iras tanulmanyozasa es forditasa utan.
4. Tehat, ha az altala feldolgozott konyv az igazat mondja, akkor o az igazat meseli el, ha viszont az a konyv hazugsagokat terjeszt, akkor o hazugsagokat mesel el a hallgatoknak.
5. Szoval, aki az abszolut igazsagot akarja, az ne hozza forduljon – mondja - , hisz a vilag tele van nagy mesterekkel, hat hozzajuk kell fordulni.
Biglino tisztaban van vele, hogy a Biblianak kulonbozo olvasatai vannak. Egeszen egyszeruen o csak oda kivanja illeszti a tobbi melle az o olvasata szerinti Biblia-elemzest. Emlekezzunk ra, hogy o szo szerinti forditoja a konyvnek, tehat feltetelezi, hogy ami le van irva azt pontosan ugy kell ertelmezni, ahogyan azt leirtak.
Az eloszoban maga az iro keri, hogy a tanulmanyozas soran felmerult kerdeseket, gondolatokat hasznalja fel sajat kutatasa es velemenyformalasa eszkozekent az olvaso, s hogy induljon el onalloan a maga utjan az ismeretseg fele.
Az elso kijelentes amit a Bibliaval kapcsolatban tesz az, hogy azon keves bizonyossagok kozul, melyeket o birtokol, egyet biztosra allithat:
Hogy a Biblia/Otestamentum nem beszel Istenrol. Soha. Egy masik tortenetet mesel el.
A Biblia/Otestamentum egy nep es governatoranak tobbe-kevesbe igaz tortenetet meseli el. Mindossze egy, az emberiseg altal irt konyvek kozul. Ilyen olvasatban viszont igen sok informaciot adhat az arra befogadokepes olvaso szamara.
A szellemi ertelemben vett istenseg, mint olyan az Oszovetsegben nem szerepel. Pontosabban a Bibliaban nincs Isten es nincs hozza fuzodo kultusz. Ezert allitja a a szerzo, hogy a Bibblia nem egy szent konyv.
Kik azok, akik evszadokon at modositottak az irast?
Nem feltetlenul es kizarolagosan csak a romai egyhaz felelossege ez, hanem fokent - mondja Biglino - a Jeruzsalemi Templom teologusainak es papjainak muve.
Tizenegy olyan konyvre talalunk utalast a Bibliaban, amelyek jelenleg eltuntnek nyilvanithatok ( i.e. V. szazadtol kezdodoen), vagy legalabbis a nagykozonseg szamara elerhetetlenek. Biglino szerint vagy Jeruzsalemben, vagy a Vatikan konyvtaraban lapulnak a peldanyok, ugyanis tudjuk, hogy nem egettek el, hanem egy un. Konyv-temetobe astak el oket anno.
Miert tuntek el ezek az irasok?
Talan, mert tartalmuk vilagosan ramutatott Yahweh szemelyisegere, kiletere vagy tetteinek modjara es minosegere?
Csak a pelda kedveert emlitsuk meg az egyik eltunt konyv cimet: Yahweh haborui.
Ebben valoszinuleg megtalalnank milyen eszkozokkel harcolt, ki ellen, netan parhuzamot vonhatnank az akkori es a mai strategiak stb. kozott?
Mozes masodik konyve
15, 3. Vitéz harczos az Úr; az õ neve Jehova.
Itt eredetileg a heber "ish milchamach", azaz a "haboru embere" kifejezest hasznalja a Biblia.
Ezek az utalasok valoszinu figyelmetlenseg kovetkezteben kerultek oda, hiszen a tobb tucat mazoretikus masolo neha nem is ertette, hogy mit, miert ir vagy a diktalo szemelye cserelodott egyik naprol a masikra.
Par evvel ezelott tortent emlekezzunk ra: egy vatikani rendelet nyomatekosan felhivta az egyhazi korok figyelmet arra, hogy ezentul mellozzek a Yahweh, YHWH, Jehova kifejezest. Helyettesitsek pl. Teremto, Magassagos, Ur stb. szoval.
Vagy gondot okozott volna az egyistent tisztelo, ferfi-kozpontu vallas megteremtesenek es elterjesztesenek terveben? Esetleg kiderult volna, hogy nem csak egy Isten volt a kornyeken?
Mint ahogy kiderul egyenesen a Bibliabol, hogy Adam es Eva csak a Paradicsomnak nevezett vedett helyen/kertben voltak egyedul. Azon kivul viszont mas egyedek is eltek es a fugefa levele nem az egymas elotti szegyenerzet elharitasara kellett az Edenben.
Az iro a kovetkezo gondolatokat fogalmazta meg a Bibliaval kapcsolatban:
- Ez csak az egyik lehetseges biblia
- Semmit nem tudunk arrol, hogy ki es mikor irta
- Eltitkoltak elottunk az Elet fajanak valodi termeszetet
- Mi genetikailag modositott organizmusok vagyunk
- Isten elfarad, osszekeni magat es ehes is...
- A bibliai konyvek hivatalosan eltuntek
- Az ember teremtese, mint isteni cselekedet hamis
- Az Eredendo Bun csak egy mese...
- A bibliai Isten nem Jezus apja volt
- Hogyan csinalnak egy vallast
A konyv ramutat arra is, hogy mind a mai napig vannak olyan heber szakertok, akik kulonosebb gond nelkul atirjak, vagy belekontarkodnak a mazoretikus verzioba is, ami ne feledjuk, hogy a hatalom abszolut birtoklasanak erdekeben irt atdolgozott verzio. Maga a szo masorah tradiciot jelent, s ennek orzoi voltak a mazoretikusok. Elvileg.
Ezek a "frissitesek" gyakorta maganhangzo cserekkel jartak es jarnak napjainkban is, ami az eredetileg csak massalhangzokbol allo szavaknak uj ertelmet adott. Szamoljuk hozza, hogy mar eleve a mazoretikusok "felugyelet" alatt dolgoztak, s mindossze az o munkajuk ota szerepelnek maganhangzok a szavakban. Tehat nagy valoszinuseg szerint jelentos "segitseget" nyujtottak a "tradicio" kello megfogalmazasaban.
Node milyen tradiciorol van itt szo? Arrol, amit ok ilyen modon krealtak?
Maga ez a hozzaallas is arra a kovetkeztetesre visz egy jozan esszel megaldott embert, hogy eleve ezek az elobbiekben emlitett heber szakertok sem tekintik szentnek az Otestamentumot, kovetkezetesen tehat a Bibliat sem.
Maskulonben eszukbe sem jutna valtoztatni akar egy betut is, vagy eleve megmasitani a szo ertelmet.
Ami szent, az egyben megmasithatatlan is. Igaz?
Rafael Zer, a Jeruzsalemi Hebrew University professzora kijelenti, hogy amikor a bibliai irasok utalast tettek arra, hogy az Elohim szo tobbes szamban jelenti az El kifejezest (egyes szamban: El ), egyszeruen vagy kihagytak a szot, vagy mast irtak helyette. Hiszen a monoteizmus leleplezeset jelentette volna. Professor Zer szerint ilyen es hasonlo javitasoknak nevezett torzitasok szamos esetben elofordultak.
Gyakorta hivatkoznak a TRADICIORA, mint az igazsag garanciajara. Am, ha pont az osi hagyomanyt es esemenyeket megjelenito konyveket tuntettek el vagy manipulaltak, akkor az garancianak eppen nem mondhato.
Az Elohimek azok az egyedek (El Egyes szamban, Elohim Tobbes szamban), melyek kozul maga a Biblia foszereploje, Yahweh is valo. O az, akit a vallasi doktrinak helytelenul Istenne formaltak.
A bibliaban szereplo Elohim szo nem Istent jelent es nem egy szemelyrol, hanem tobb El-rol van szo, megpediglen hus-ver megjelenesben.
Az erre valo utalasokat megtalaljuk az Otestamentumban:
Ex. 3
12. És felele: Én veled lészek! és ez lesz a jele, hogy én küldöttelek téged (es nem egy masik El), hogy mikor kihozod a népet
Égyiptomból, ezen a hegyen fogtok szolgálni az Istennek.
Ex.15
3. Vitéz harczos az Úr; az õ neve Jehova.
Ex.18
11. Most tudom már, hogy nagyobb az Úr minden istennél ( akkor csak nem egy El, azaz Isten volt jelen a Foldon ) mert az lett vesztökre, amivel ellenök vétkeztek
Mózes ötödik könyve a törvény summája 6
4. Halld Izráel: az Úr, a mi Istenünk, egy Úr! (miert kellene ezt nyomatekositani, ha tenyleg igy lenne?)
Mózes ötödik könyve a törvény summája 13
7. Ama népek istenei közül, akik körültetek vannak, közel hozzád vagy távol tõled, a földnek egyik végétõl
a másik végéig; (Szoval volt az El-ekbol boven, de legalabbis tobb egynel)
Mózes ötödik könyve a törvény summája 32
17. Ördögöknek áldoztak, nem Istennek; isteneknek, akiket nem ismertek; újaknak, akik csak most
támadtak, akiket nem rettegtek a ti atyáitok. (akkor Isten/Yahweh egy szemely plusz az ordogok, akik azert csak istenek/elohimek, de nem kellene oket ajnarozni...)
Jeremias 7
18. A fiak fát szedegetnek, az atyák gyujtják a tüzet, az asszonyok pedig dagasztanak, hogy az ég
királynõjének béleseket készítsenek, és az idegen isteneknek italáldozatokkal áldoznak, hogy engem
felingereljenek.(Yahweh/isten aki elvileg maga kellene, hogy a szeretet legyen, felingerul, mert a tobbi Istennek/elohimnek aldoznak?)
Egyenesen szallashelyeik is voltak a hatarmenti reszeken, ahol csapataikkal szallasoztak:
Teremtes.32
1. Jákób tovább méne az õ útján, és szembe jövének vele az Isten Angyalai. (kik voltak ezek az angyalok? hogyan neztek ki? Ha igy elso latasra tudtak, hogy Isten angyalai, akkor valamibol ez kitunt)
2. És monda Jákób mikor azokat látja vala: Isten tábora ez (Isten/Yahweh tabora?) és nevezé annak a helynek nevét Mahanáimnak
Nagyon hosszu eletuek voltak, de halandok.
Zsoltarok konyve 82
6. Én mondottam: Istenek vagytok ti és a Felségesnek fiai ti mindnyájan:
7. Mindamellett meghaltok, mint a közember, és elhullotok (talan itt a sebezhetosegukre erti), mint akármely fõember.
Meghatarozott szandekkal eltek bolygonkon: asvanyi kincsekre volt szukseguk a sajat technologiai fejlodesuk felhasznalasahoz es talan a Fold bolygora, a sajat fajuk tulelese miatt.
Lehetseges, hogy egy reszuk tovabbra is itt maradt veglegesen a Foldon, egyedi igeny vagy szukseg okan.
Repulo szerkezeteken kozlekedtek, melyeket a ruach, kavod, merchavah, keruvim szavakkal definialtak.
A Bibliaban/Otestamentumban soha nem tartjak oket Isteneknek: eredetileg tiszteltek oket, magukat alarendeltek az o hatalmuknak, melyet a fejlett technologia biztositott szamukra es amitol az oshonosok feltek is. Nehanyuk kegyetlensege rettegest keltett az emberekben. Yahweh, akit a heber "Ish Milchamachnak" (haboru embere) nevez, az olasz nyelvu bibliaban guerriero-nak, a Magyar nyelvu Bibliaban "Vitez harczos"-nak irnak.
Ez erdekes: Ish Milchamach, azaz a haboru embere, valahogy negative toltest sugaroz. Pl. az olaszban irt "guerriero", olyan semleges erzest kelt, lehet pozitiv/vedo, de lehet negativ/ tamado haboru szereploje is. A magyarban hasznalt VITEZ harczos viszont egyertelmuen pozitiv toltest ad ennek a mindenre elszant figuranak, aki nem rettent vissza akar vedtelen emberek ezreit is lemeszarolni.
Holott a Magyar mentalitasra ez nem jellemzo. ( ez most csak egy ilyen magan eszmefuttatas volt reszemrol, gondolkodom a dolgon)
Minden kontinensen irtak roluk. Talalunk leleteket, amelyekbol megtudhatjuk, hogy voltak kozottuk olyanok, akik a muveszetekkel, irassal, zenevel, epiteszettel, mezogazdasaggal, allattartassal, kozigazgatassal stb. foglalkoztak.
Az Elohimek nem foglalkoztak olyan temakkal, mint a mai ertelemben vett vallas, a spiritualitas vagy a halal. Alapvetoen vegso celkent letrehoztak olyan iranyitasi strukturakat, melyekkel aztan mondjuk ugy behaloztak az egesz bolygot. A kesobbiekben ezeken a teruleteken fejlodtek ki az elso nagy civilizaciok. Utazasaik celja az volt, hogy uj teruleteket es olyan embereket talaljanak, akikkel aztan kiszolgaltattak magukat.
Mozes otodik konyve
17. Ördögöknek áldoztak, nem Istennek; isteneknek, akiket nem ismertek; újaknak, akik csak most támadtak, akiket nem rettegtek a ti atyáitok.
Ismertek a termeszet es a vilagmindenseg torvenyeit. Ennek titkat csak huseges kovetoikkel osztottak meg, akikbol aztan a kiralyok/kormanyzok/vallasi vezetok retege kerult ki. Ok voltak az un. beavatottak. Ez a tudas viszont, olyan nagyszeruen tudomanyos, konkret, anyagi volt, hogy tokeletesen hasznara valt az iranyitottaknak a mindennapos elet soran, vagy az iranyitoknak az urutazasaik es gyarmatositasaik alkalmaval.
Az Elohimek ugyanakkor torvenyhozok, megpedig teljes dontesi joggal biro, kormanyzok, miniszterek is voltak, akik a hatalom tobb aspektusat is iranyitottak. Betartattak kozvetlen vagy kozvetett modon, segedjeiken keresztul a torvenyeket. Ilyen volt pl. Mozes, Jetro, Joshua, stb.
Ide tartoztak meg a birak, akik a torvenyek betartasanak es betartatasanak felugyeloi voltak. Bunteteseket rottak ki es azok vegrehajtasa vagy vegrehajtattatasa is az o feladatuk volt.
Vilagosan kituntek az Adamok kozul, s ezeket a kulonbsegeket egyertelmuen alatamasztjak az alabbi reszek:
Az Elohim genmanipulacio alkalmazasaval
"megalkottak" az Adam-okat (Mozes elso konyve 1). Celjuk olyan lenyek eloallitasa volt, melyek kepesek megerteni es elvegezni az utasitasokat; akik nekik dolgoznak a kutatasoknal es a bolygonkon bosegben fellelheto asvanyi kincsek kitermelesenel.
Az Elohim "himek" egyesultek az Adamok nonemu tagjaival
Mozes elso konyve 6 pl.
2. És láták az Istennek fiai az emberek leányait, hogy szépek azok, és vevének magoknak feleségeket mindazok közül, kiket megkedvelnek vala. (Istennek, ezesetben Elyonnak a fiai, tehat az Elohimek)
Az Elohimek ugyanugy meghalnak, mint az Adamok.
Zsoltarok konyve 82
Én mondottam: Istenek vagytok ti és a Felségesnek fiai ti mindnyájan:
Mindamellett meghaltok, mint a közember, és elhullotok, mint akármely foember
Az Elohimek, azaz a tobb El-bol allo csapat parancsnokat Elyon-nak neveztek. Jelentese: o, aki fenn van.
Yahweh, eleg messze leven a transzcendens es Egy Isten fogalmanak megtestesitojetol, egy volt a Elohimek kozul. Egyike azon ideerkezett lenyeknek, akiknek foldteruletet jelolt ki Elyon azzal a feladattal, hogy iranyitsak azt.
Yahwek tehat governatori statuszban volt, egy pontosan korulirt reszen a bolygonknak. A genmanipulacio alkalmazasaval ekkora mar az elozoekben itt lelt humanoidokbol embereket faragtak, tehat o nem vett reszt az ugynevezett "teremtesben". Ami ugye ilyenforman nem is a semmibol, hanem az itt lelt humanoidok es a Elohim dns, heberul Tzelem otvozetebol keletkezett. Erre is van utalas a Bibliaban: Mozes elso konyve Genezis.
Neki, ezen a teruleten elo nagy csaladnak mindossze egy resze jutott.
Mozes 5. Konyve:
8. Mikor a Felséges örökséget osztott a népeknek; mikor szétválasztá az ember fiait: megszabta a népek
határait, Izráel fiainak száma szerint,
Itt a Felseges szo Elyont jelenti, aki kijelolte az Elohimeknek, (vagy hogy jobban ertsuk, a mi nyelvunk szerin az El-eknek) a Fold kulonbozo reszeit. De nem, ahogy a biblia irja a Foldon talalt emberek szama, hanem az El-ek(elohimek) szama szerint. Ez ismetelten egy jelentos pontatlansag, forditas/ferdites a Bibliaban, egyertelmuen az egyisten tisztelet elmeletenek fenntartasa es vedelme erdekeben.
Ezek szerint a judeokeresztenyseg hoditasat innentol kell szamolnunk?
A felosztas soran Yahwehnak nem egy kifejezetten szerencses resz jutott. Talan, mert fiatal vagy tapasztalatlan volt, talan mert nem a legjobbak koze tartozott. Erre a fordito nem talalt utalast. Ugy tunik, hogy valamiert bizonyitania kellett Elyon vagy a tobbi El elott Yahwehnak, aki ugy tunik nem igazan orult a jussanak.
Ezzel a terulettel egy nagy csalad egy bizonyos reszet/agat is kiutaltak neki.
Mozes 5. Konyve:
9. Mert az Úrnak része az õ népe, Jákób néki sorssal jutott öröksége.
10. Puszta földön találta vala õt, zordon, sivatag vadonban; körülvette õt, gondja volt reá, õrizte, mint a
szeme fényét;
11. Mint a fészkén felrebbenõ sas, fiai felett lebeg, kiterjeszti felettök szárnyait, felveszi õket, és tollain emel
Tehat kitunik, hogy a szoban forgo nep, a Jakob altal vezetett csaladi resz (9) volt, mikozben a Jakob eredeti csaladjanak abramitikus reszet (Kamos es Milkom) mas El-eknek itelte oda Elyon. Rajuk kesobb Yahweh rivaliskent tekintett, tehat emberei sajat csaladtagjaikkal szalltak szembe a teruletert folyo harcokban.
Birak konyve 11
24. Hát nem úgy van-é, hogy a mit bírnod adott néked Kámos, a te istened, azt bírod? Mi meg mindazoknak örökségét bírjuk, a kiket az Úr, a mi Istenünk uzött ki mi elolünk.
Kiralyok 1 konyve 11
7. Akkor építe Salamon templomot Kámosnak, a Moábiták útálatos bálványának a hegyen, a mely Jeruzsálem átellenében van, és Moloknak, az Ammon fiai útálatos bálványának.
Yahweh folyamatosan attol felt, hogy a rabizott embercsoport atall valamelyik masik El szolgalataba. Errol is vilagos szol a Biblia.
Jozsue konyve: 24
1. Józsué pedig összegyûjté Izráelnek minden nemzetségét Síkembe, és elõhívá Izráelnek véneit, fejeit, biráit
és felügyelõit, és oda állának az Úr elébe,
2. És monda Józsué az egész népnek: Ezt mondja az Úr, Izráelnek Istene: A folyóvizen túl lakoztak régenten
a ti atyáitok: Tháré, Ábrahámnak atyja és Nákhórnak atyja, és idegen isteneknek szolgáltak vala.
3. De áthozám a ti atyátokat, Ábrahámot a folyóvíz túlsó oldaláról, és elhordozám õt az egész Kanaán
földén, és megsokasítám az õ magvát: és adám néki Izsákot. (Itt utal Abraham Sumer eredetere?)
Itt van egy masik pontositas! Ismet a Bibliara hagyatkozva: nem Yahweh valasztotta ki oket, hanem Elyon bizta ra Yahwehre ezt a nem kulonosebben rendezett csoportot, vagy csaladreszt.
Yahwehnek tehat egy koborgo egyedekbol allo emercsoportot kellett osszeraznia, megregulaznia. O, aki egyebkent is a Hadur minoseget hordozta, kemeny kezzel formalta oket. Technikai eszkozei megvoltak az idomitashoz: vagy ugy csinaltak, ahogy o mondta, vagy megolte megolette oket. Feltek tole.
Tehat a jelenleg Istenkent tisztelt Yahwe, Yehova stb. eredetileg a sajat rabizott emberekcsoportjat terrorizalta? S ez az embercsoport a sajat csaladjanak tobbi tagjaira tamadott foldteruletek megszerzese erdekeben?
Mozes 1. Konyve: pl. 31
3. Monda pedig az Úr Jákóbnak: Térj meg atyáid földére, a te rokonságod közé, és veled lészek.
22. És mikor harmad napra megmondák Lábánnak, hogy Jákób elszökött;
Mozes 2. Konyve: 3, 15, 18, 20.
Mozes 5. Konyve: 6, 7, 13, 32 stb.
A Yahweh szo a Bibliaban egy olyan tortenelmi idoszakban tunt fel, amikor meg nem letezett semmifele irott utalas mindarrol, ami kesobb, mint heber nyelv jelent meg. A heber nyelvet alkoto massalhangzokat kb. 300-400 evvel kesobb tettek irasba, addig mindossze a szohasznalatban letezett. A maganhangzok beillesztese a szovegekbe meg masik kb. 1600-1700 evvel kesobb tortent.
Ez a nev tobb szaz alkalommal elhangzott ugy is, mint Yehowah.
Nem tudni milyen nyelven ejtettek eredetileg es nincs semmifele biztos adat arra vonatkozoan, hogy maga a szo mit jelent.
A Biblia nem egy szent konyv
avagy
A nagy hazugsag
Mauro Biglino az evek soran az Edizioni San Paolo-nak 19 konyvet forditott az Otestamentumbol a Leningradi mazoretikus kodex alapjan, s ebbol 17 meg is jelent. A konyveit tobb egyetem teologia szakan hasznaljak.
A heber Biblia Stuttgartensia ismeroje es szakertoje karrierjenek egy bizonyos pontjan hangot adott mindannak az ismeretanyagnak, amit e munka soran evek alatt szerzett. Ez abszolut elfogadhatatlannak bizonyult a katolikus konyvkiado szamara, igy egyuttmukodesuk azonnali hatallyal megszunt.
Egy nagyon fontos kijelentessel kezdi az utobbi idoben eloadasait a fordito, mondvan, hogy a gyakori "felreertesek" elkerulese vegett szukseget erzi elmondani, hogy:
1. O nem foglalkozik Istennel, mert semmit nem tud rola. Nem allitja, hogy letezik es azt sem, hogy nem letezik.
2. Nem foglalkozik a spiritualis vilaggal, mert semmit nem tud rola.
3. O azt probalja elmeselni, amit erteni vel egy-egy iras tanulmanyozasa es forditasa utan.
4. Tehat, ha az altala feldolgozott konyv az igazat mondja, akkor o az igazat meseli el, ha viszont az a konyv hazugsagokat terjeszt, akkor o hazugsagokat mesel el a hallgatoknak.
5. Szoval, aki az abszolut igazsagot akarja, az ne hozza forduljon – mondja - , hisz a vilag tele van nagy mesterekkel, hat hozzajuk kell fordulni.
Biglino tisztaban van vele, hogy a Biblianak kulonbozo olvasatai vannak. Egeszen egyszeruen o csak oda kivanja illeszti a tobbi melle az o olvasata szerinti Biblia-elemzest. Emlekezzunk ra, hogy o szo szerinti forditoja a konyvnek, tehat feltetelezi, hogy ami le van irva azt pontosan ugy kell ertelmezni, ahogyan azt leirtak.
Az eloszoban maga az iro keri, hogy a tanulmanyozas soran felmerult kerdeseket, gondolatokat hasznalja fel sajat kutatasa es velemenyformalasa eszkozekent az olvaso, s hogy induljon el onalloan a maga utjan az ismeretseg fele.
Az elso kijelentes amit a Bibliaval kapcsolatban tesz az, hogy azon keves bizonyossagok kozul, melyeket o birtokol, egyet biztosra allithat:
Hogy a Biblia/Otestamentum nem beszel Istenrol. Soha. Egy masik tortenetet mesel el.
A Biblia/Otestamentum egy nep es governatoranak tobbe-kevesbe igaz tortenetet meseli el. Mindossze egy, az emberiseg altal irt konyvek kozul. Ilyen olvasatban viszont igen sok informaciot adhat az arra befogadokepes olvaso szamara.
A szellemi ertelemben vett istenseg, mint olyan az Oszovetsegben nem szerepel. Pontosabban a Bibliaban nincs Isten es nincs hozza fuzodo kultusz. Ezert allitja a a szerzo, hogy a Bibblia nem egy szent konyv.
Kik azok, akik evszadokon at modositottak az irast?
Nem feltetlenul es kizarolagosan csak a romai egyhaz felelossege ez, hanem fokent - mondja Biglino - a Jeruzsalemi Templom teologusainak es papjainak muve.
Tizenegy olyan konyvre talalunk utalast a Bibliaban, amelyek jelenleg eltuntnek nyilvanithatok ( i.e. V. szazadtol kezdodoen), vagy legalabbis a nagykozonseg szamara elerhetetlenek. Biglino szerint vagy Jeruzsalemben, vagy a Vatikan konyvtaraban lapulnak a peldanyok, ugyanis tudjuk, hogy nem egettek el, hanem egy un. Konyv-temetobe astak el oket anno.
Miert tuntek el ezek az irasok?
Talan, mert tartalmuk vilagosan ramutatott Yahweh szemelyisegere, kiletere vagy tetteinek modjara es minosegere?
Csak a pelda kedveert emlitsuk meg az egyik eltunt konyv cimet: Yahweh haborui.
Ebben valoszinuleg megtalalnank milyen eszkozokkel harcolt, ki ellen, netan parhuzamot vonhatnank az akkori es a mai strategiak stb. kozott?
Mozes masodik konyve
15, 3. Vitéz harczos az Úr; az õ neve Jehova.
Itt eredetileg a heber "ish milchamach", azaz a "haboru embere" kifejezest hasznalja a Biblia.
Ezek az utalasok valoszinu figyelmetlenseg kovetkezteben kerultek oda, hiszen a tobb tucat mazoretikus masolo neha nem is ertette, hogy mit, miert ir vagy a diktalo szemelye cserelodott egyik naprol a masikra.
Par evvel ezelott tortent emlekezzunk ra: egy vatikani rendelet nyomatekosan felhivta az egyhazi korok figyelmet arra, hogy ezentul mellozzek a Yahweh, YHWH, Jehova kifejezest. Helyettesitsek pl. Teremto, Magassagos, Ur stb. szoval.
Vagy gondot okozott volna az egyistent tisztelo, ferfi-kozpontu vallas megteremtesenek es elterjesztesenek terveben? Esetleg kiderult volna, hogy nem csak egy Isten volt a kornyeken?
Mint ahogy kiderul egyenesen a Bibliabol, hogy Adam es Eva csak a Paradicsomnak nevezett vedett helyen/kertben voltak egyedul. Azon kivul viszont mas egyedek is eltek es a fugefa levele nem az egymas elotti szegyenerzet elharitasara kellett az Edenben.
Az iro a kovetkezo gondolatokat fogalmazta meg a Bibliaval kapcsolatban:
- Ez csak az egyik lehetseges biblia
- Semmit nem tudunk arrol, hogy ki es mikor irta
- Eltitkoltak elottunk az Elet fajanak valodi termeszetet
- Mi genetikailag modositott organizmusok vagyunk
- Isten elfarad, osszekeni magat es ehes is...
- A bibliai konyvek hivatalosan eltuntek
- Az ember teremtese, mint isteni cselekedet hamis
- Az Eredendo Bun csak egy mese...
- A bibliai Isten nem Jezus apja volt
- Hogyan csinalnak egy vallast
A konyv ramutat arra is, hogy mind a mai napig vannak olyan heber szakertok, akik kulonosebb gond nelkul atirjak, vagy belekontarkodnak a mazoretikus verzioba is, ami ne feledjuk, hogy a hatalom abszolut birtoklasanak erdekeben irt atdolgozott verzio. Maga a szo masorah tradiciot jelent, s ennek orzoi voltak a mazoretikusok. Elvileg.
Ezek a "frissitesek" gyakorta maganhangzo cserekkel jartak es jarnak napjainkban is, ami az eredetileg csak massalhangzokbol allo szavaknak uj ertelmet adott. Szamoljuk hozza, hogy mar eleve a mazoretikusok "felugyelet" alatt dolgoztak, s mindossze az o munkajuk ota szerepelnek maganhangzok a szavakban. Tehat nagy valoszinuseg szerint jelentos "segitseget" nyujtottak a "tradicio" kello megfogalmazasaban.
Node milyen tradiciorol van itt szo? Arrol, amit ok ilyen modon krealtak?
Maga ez a hozzaallas is arra a kovetkeztetesre visz egy jozan esszel megaldott embert, hogy eleve ezek az elobbiekben emlitett heber szakertok sem tekintik szentnek az Otestamentumot, kovetkezetesen tehat a Bibliat sem.
Maskulonben eszukbe sem jutna valtoztatni akar egy betut is, vagy eleve megmasitani a szo ertelmet.
Ami szent, az egyben megmasithatatlan is. Igaz?
Rafael Zer, a Jeruzsalemi Hebrew University professzora kijelenti, hogy amikor a bibliai irasok utalast tettek arra, hogy az Elohim szo tobbes szamban jelenti az El kifejezest (egyes szamban: El ), egyszeruen vagy kihagytak a szot, vagy mast irtak helyette. Hiszen a monoteizmus leleplezeset jelentette volna. Professor Zer szerint ilyen es hasonlo javitasoknak nevezett torzitasok szamos esetben elofordultak.
Gyakorta hivatkoznak a TRADICIORA, mint az igazsag garanciajara. Am, ha pont az osi hagyomanyt es esemenyeket megjelenito konyveket tuntettek el vagy manipulaltak, akkor az garancianak eppen nem mondhato.
Az Elohimek azok az egyedek (El Egyes szamban, Elohim Tobbes szamban), melyek kozul maga a Biblia foszereploje, Yahweh is valo. O az, akit a vallasi doktrinak helytelenul Istenne formaltak.
A bibliaban szereplo Elohim szo nem Istent jelent es nem egy szemelyrol, hanem tobb El-rol van szo, megpediglen hus-ver megjelenesben.
Az erre valo utalasokat megtalaljuk az Otestamentumban:
Ex. 3
12. És felele: Én veled lészek! és ez lesz a jele, hogy én küldöttelek téged (es nem egy masik El), hogy mikor kihozod a népet
Égyiptomból, ezen a hegyen fogtok szolgálni az Istennek.
Ex.15
3. Vitéz harczos az Úr; az õ neve Jehova.
Ex.18
11. Most tudom már, hogy nagyobb az Úr minden istennél ( akkor csak nem egy El, azaz Isten volt jelen a Foldon ) mert az lett vesztökre, amivel ellenök vétkeztek
Mózes ötödik könyve a törvény summája 6
4. Halld Izráel: az Úr, a mi Istenünk, egy Úr! (miert kellene ezt nyomatekositani, ha tenyleg igy lenne?)
Mózes ötödik könyve a törvény summája 13
7. Ama népek istenei közül, akik körültetek vannak, közel hozzád vagy távol tõled, a földnek egyik végétõl
a másik végéig; (Szoval volt az El-ekbol boven, de legalabbis tobb egynel)
Mózes ötödik könyve a törvény summája 32
17. Ördögöknek áldoztak, nem Istennek; isteneknek, akiket nem ismertek; újaknak, akik csak most
támadtak, akiket nem rettegtek a ti atyáitok. (akkor Isten/Yahweh egy szemely plusz az ordogok, akik azert csak istenek/elohimek, de nem kellene oket ajnarozni...)
Jeremias 7
18. A fiak fát szedegetnek, az atyák gyujtják a tüzet, az asszonyok pedig dagasztanak, hogy az ég
királynõjének béleseket készítsenek, és az idegen isteneknek italáldozatokkal áldoznak, hogy engem
felingereljenek.(Yahweh/isten aki elvileg maga kellene, hogy a szeretet legyen, felingerul, mert a tobbi Istennek/elohimnek aldoznak?)
Egyenesen szallashelyeik is voltak a hatarmenti reszeken, ahol csapataikkal szallasoztak:
Teremtes.32
1. Jákób tovább méne az õ útján, és szembe jövének vele az Isten Angyalai. (kik voltak ezek az angyalok? hogyan neztek ki? Ha igy elso latasra tudtak, hogy Isten angyalai, akkor valamibol ez kitunt)
2. És monda Jákób mikor azokat látja vala: Isten tábora ez (Isten/Yahweh tabora?) és nevezé annak a helynek nevét Mahanáimnak
Nagyon hosszu eletuek voltak, de halandok.
Zsoltarok konyve 82
6. Én mondottam: Istenek vagytok ti és a Felségesnek fiai ti mindnyájan:
7. Mindamellett meghaltok, mint a közember, és elhullotok (talan itt a sebezhetosegukre erti), mint akármely fõember.
Meghatarozott szandekkal eltek bolygonkon: asvanyi kincsekre volt szukseguk a sajat technologiai fejlodesuk felhasznalasahoz es talan a Fold bolygora, a sajat fajuk tulelese miatt.
Lehetseges, hogy egy reszuk tovabbra is itt maradt veglegesen a Foldon, egyedi igeny vagy szukseg okan.
Repulo szerkezeteken kozlekedtek, melyeket a ruach, kavod, merchavah, keruvim szavakkal definialtak.
A Bibliaban/Otestamentumban soha nem tartjak oket Isteneknek: eredetileg tiszteltek oket, magukat alarendeltek az o hatalmuknak, melyet a fejlett technologia biztositott szamukra es amitol az oshonosok feltek is. Nehanyuk kegyetlensege rettegest keltett az emberekben. Yahweh, akit a heber "Ish Milchamachnak" (haboru embere) nevez, az olasz nyelvu bibliaban guerriero-nak, a Magyar nyelvu Bibliaban "Vitez harczos"-nak irnak.
Ez erdekes: Ish Milchamach, azaz a haboru embere, valahogy negative toltest sugaroz. Pl. az olaszban irt "guerriero", olyan semleges erzest kelt, lehet pozitiv/vedo, de lehet negativ/ tamado haboru szereploje is. A magyarban hasznalt VITEZ harczos viszont egyertelmuen pozitiv toltest ad ennek a mindenre elszant figuranak, aki nem rettent vissza akar vedtelen emberek ezreit is lemeszarolni.
Holott a Magyar mentalitasra ez nem jellemzo. ( ez most csak egy ilyen magan eszmefuttatas volt reszemrol, gondolkodom a dolgon)
Minden kontinensen irtak roluk. Talalunk leleteket, amelyekbol megtudhatjuk, hogy voltak kozottuk olyanok, akik a muveszetekkel, irassal, zenevel, epiteszettel, mezogazdasaggal, allattartassal, kozigazgatassal stb. foglalkoztak.
Az Elohimek nem foglalkoztak olyan temakkal, mint a mai ertelemben vett vallas, a spiritualitas vagy a halal. Alapvetoen vegso celkent letrehoztak olyan iranyitasi strukturakat, melyekkel aztan mondjuk ugy behaloztak az egesz bolygot. A kesobbiekben ezeken a teruleteken fejlodtek ki az elso nagy civilizaciok. Utazasaik celja az volt, hogy uj teruleteket es olyan embereket talaljanak, akikkel aztan kiszolgaltattak magukat.
Mozes otodik konyve
17. Ördögöknek áldoztak, nem Istennek; isteneknek, akiket nem ismertek; újaknak, akik csak most támadtak, akiket nem rettegtek a ti atyáitok.
Ismertek a termeszet es a vilagmindenseg torvenyeit. Ennek titkat csak huseges kovetoikkel osztottak meg, akikbol aztan a kiralyok/kormanyzok/vallasi vezetok retege kerult ki. Ok voltak az un. beavatottak. Ez a tudas viszont, olyan nagyszeruen tudomanyos, konkret, anyagi volt, hogy tokeletesen hasznara valt az iranyitottaknak a mindennapos elet soran, vagy az iranyitoknak az urutazasaik es gyarmatositasaik alkalmaval.
Az Elohimek ugyanakkor torvenyhozok, megpedig teljes dontesi joggal biro, kormanyzok, miniszterek is voltak, akik a hatalom tobb aspektusat is iranyitottak. Betartattak kozvetlen vagy kozvetett modon, segedjeiken keresztul a torvenyeket. Ilyen volt pl. Mozes, Jetro, Joshua, stb.
Ide tartoztak meg a birak, akik a torvenyek betartasanak es betartatasanak felugyeloi voltak. Bunteteseket rottak ki es azok vegrehajtasa vagy vegrehajtattatasa is az o feladatuk volt.
Vilagosan kituntek az Adamok kozul, s ezeket a kulonbsegeket egyertelmuen alatamasztjak az alabbi reszek:
Az Elohim genmanipulacio alkalmazasaval
"megalkottak" az Adam-okat (Mozes elso konyve 1). Celjuk olyan lenyek eloallitasa volt, melyek kepesek megerteni es elvegezni az utasitasokat; akik nekik dolgoznak a kutatasoknal es a bolygonkon bosegben fellelheto asvanyi kincsek kitermelesenel.
Az Elohim "himek" egyesultek az Adamok nonemu tagjaival
Mozes elso konyve 6 pl.
2. És láták az Istennek fiai az emberek leányait, hogy szépek azok, és vevének magoknak feleségeket mindazok közül, kiket megkedvelnek vala. (Istennek, ezesetben Elyonnak a fiai, tehat az Elohimek)
Az Elohimek ugyanugy meghalnak, mint az Adamok.
Zsoltarok konyve 82
Én mondottam: Istenek vagytok ti és a Felségesnek fiai ti mindnyájan:
Mindamellett meghaltok, mint a közember, és elhullotok, mint akármely foember
Az Elohimek, azaz a tobb El-bol allo csapat parancsnokat Elyon-nak neveztek. Jelentese: o, aki fenn van.
Yahweh, eleg messze leven a transzcendens es Egy Isten fogalmanak megtestesitojetol, egy volt a Elohimek kozul. Egyike azon ideerkezett lenyeknek, akiknek foldteruletet jelolt ki Elyon azzal a feladattal, hogy iranyitsak azt.
Yahwek tehat governatori statuszban volt, egy pontosan korulirt reszen a bolygonknak. A genmanipulacio alkalmazasaval ekkora mar az elozoekben itt lelt humanoidokbol embereket faragtak, tehat o nem vett reszt az ugynevezett "teremtesben". Ami ugye ilyenforman nem is a semmibol, hanem az itt lelt humanoidok es a Elohim dns, heberul Tzelem otvozetebol keletkezett. Erre is van utalas a Bibliaban: Mozes elso konyve Genezis.
Neki, ezen a teruleten elo nagy csaladnak mindossze egy resze jutott.
Mozes 5. Konyve:
8. Mikor a Felséges örökséget osztott a népeknek; mikor szétválasztá az ember fiait: megszabta a népek
határait, Izráel fiainak száma szerint,
Itt a Felseges szo Elyont jelenti, aki kijelolte az Elohimeknek, (vagy hogy jobban ertsuk, a mi nyelvunk szerin az El-eknek) a Fold kulonbozo reszeit. De nem, ahogy a biblia irja a Foldon talalt emberek szama, hanem az El-ek(elohimek) szama szerint. Ez ismetelten egy jelentos pontatlansag, forditas/ferdites a Bibliaban, egyertelmuen az egyisten tisztelet elmeletenek fenntartasa es vedelme erdekeben.
Ezek szerint a judeokeresztenyseg hoditasat innentol kell szamolnunk?
A felosztas soran Yahwehnak nem egy kifejezetten szerencses resz jutott. Talan, mert fiatal vagy tapasztalatlan volt, talan mert nem a legjobbak koze tartozott. Erre a fordito nem talalt utalast. Ugy tunik, hogy valamiert bizonyitania kellett Elyon vagy a tobbi El elott Yahwehnak, aki ugy tunik nem igazan orult a jussanak.
Ezzel a terulettel egy nagy csalad egy bizonyos reszet/agat is kiutaltak neki.
Mozes 5. Konyve:
9. Mert az Úrnak része az õ népe, Jákób néki sorssal jutott öröksége.
10. Puszta földön találta vala õt, zordon, sivatag vadonban; körülvette õt, gondja volt reá, õrizte, mint a
szeme fényét;
11. Mint a fészkén felrebbenõ sas, fiai felett lebeg, kiterjeszti felettök szárnyait, felveszi õket, és tollain emel
Tehat kitunik, hogy a szoban forgo nep, a Jakob altal vezetett csaladi resz (9) volt, mikozben a Jakob eredeti csaladjanak abramitikus reszet (Kamos es Milkom) mas El-eknek itelte oda Elyon. Rajuk kesobb Yahweh rivaliskent tekintett, tehat emberei sajat csaladtagjaikkal szalltak szembe a teruletert folyo harcokban.
Birak konyve 11
24. Hát nem úgy van-é, hogy a mit bírnod adott néked Kámos, a te istened, azt bírod? Mi meg mindazoknak örökségét bírjuk, a kiket az Úr, a mi Istenünk uzött ki mi elolünk.
Kiralyok 1 konyve 11
7. Akkor építe Salamon templomot Kámosnak, a Moábiták útálatos bálványának a hegyen, a mely Jeruzsálem átellenében van, és Moloknak, az Ammon fiai útálatos bálványának.
Yahweh folyamatosan attol felt, hogy a rabizott embercsoport atall valamelyik masik El szolgalataba. Errol is vilagos szol a Biblia.
Jozsue konyve: 24
1. Józsué pedig összegyûjté Izráelnek minden nemzetségét Síkembe, és elõhívá Izráelnek véneit, fejeit, biráit
és felügyelõit, és oda állának az Úr elébe,
2. És monda Józsué az egész népnek: Ezt mondja az Úr, Izráelnek Istene: A folyóvizen túl lakoztak régenten
a ti atyáitok: Tháré, Ábrahámnak atyja és Nákhórnak atyja, és idegen isteneknek szolgáltak vala.
3. De áthozám a ti atyátokat, Ábrahámot a folyóvíz túlsó oldaláról, és elhordozám õt az egész Kanaán
földén, és megsokasítám az õ magvát: és adám néki Izsákot. (Itt utal Abraham Sumer eredetere?)
Itt van egy masik pontositas! Ismet a Bibliara hagyatkozva: nem Yahweh valasztotta ki oket, hanem Elyon bizta ra Yahwehre ezt a nem kulonosebben rendezett csoportot, vagy csaladreszt.
Yahwehnek tehat egy koborgo egyedekbol allo emercsoportot kellett osszeraznia, megregulaznia. O, aki egyebkent is a Hadur minoseget hordozta, kemeny kezzel formalta oket. Technikai eszkozei megvoltak az idomitashoz: vagy ugy csinaltak, ahogy o mondta, vagy megolte megolette oket. Feltek tole.
Tehat a jelenleg Istenkent tisztelt Yahwe, Yehova stb. eredetileg a sajat rabizott emberekcsoportjat terrorizalta? S ez az embercsoport a sajat csaladjanak tobbi tagjaira tamadott foldteruletek megszerzese erdekeben?
Mozes 1. Konyve: pl. 31
3. Monda pedig az Úr Jákóbnak: Térj meg atyáid földére, a te rokonságod közé, és veled lészek.
22. És mikor harmad napra megmondák Lábánnak, hogy Jákób elszökött;
Mozes 2. Konyve: 3, 15, 18, 20.
Mozes 5. Konyve: 6, 7, 13, 32 stb.
A Yahweh szo a Bibliaban egy olyan tortenelmi idoszakban tunt fel, amikor meg nem letezett semmifele irott utalas mindarrol, ami kesobb, mint heber nyelv jelent meg. A heber nyelvet alkoto massalhangzokat kb. 300-400 evvel kesobb tettek irasba, addig mindossze a szohasznalatban letezett. A maganhangzok beillesztese a szovegekbe meg masik kb. 1600-1700 evvel kesobb tortent.
Ez a nev tobb szaz alkalommal elhangzott ugy is, mint Yehowah.
Nem tudni milyen nyelven ejtettek eredetileg es nincs semmifele biztos adat arra vonatkozoan, hogy maga a szo mit jelent.
Hozzaszolasok
Oldal: 2 / 2: 12
#11 |
enid
- 2015. March 06. 11:03:15
#12 |
magyarember
- 2015. March 06. 11:57:29
#13 |
tblkacs
- 2015. March 06. 16:01:58
#14 |
kukackac
- 2015. March 06. 16:19:13
#15 |
postaimre
- 2015. March 06. 18:24:29
#16 |
palinemszaz
- 2015. March 07. 00:35:30
#17 |
keepfargo
- 2015. March 07. 16:40:41
#18 |
postaimre
- 2015. March 11. 18:34:58
Oldal: 2 / 2: 12
Hozzaszolas küldése
Hozzaszolas küldéséhez be kell jelentkezni.