Naplóm/Verseim

Bejelentkezés

Felhasznalonév

Jelszo



Még nem regisztraltal?
Regisztracio

Elfelejtetted jelszavad?
Uj jelszo kérése

A Magyar természetvallásról és a magyarokról

Az õs-magyar természetvallás, más néven pogány vallás, teljesen õsibb és eredetibb bármely más manapság elterjesztett és divatos judeo-keresztény vallási irányzatnál. Jó tudni azt is, hogy vannak még közöttünk magyarnak való emberek, akik nem hagyják elveszni a nagyobb részben már elpusztított, eredeti nemzeti értékeinket, közöttük azt a szépséges, és értékes természet vallást, amit pogány vallásnak is nevezünk, mert ez minden más egyébtõl – ami vallás, vagy hit, különbözik.

A régi már sokszor felvetett kérdés, miért is történtek az események úgy a magyar történelemben, ahogy történtek, és kik voltak azok a személyek, akiket ezzel kapcsolatosan hibáztatni lehet?.. Az én megítélésem szerint minden bajunk, de országunknak is, akkor kezdõdött, amikor az erõszakolt kereszténységet megpróbálták elfogadtatni a néppel, de a nemzettel is.!. A nemzetbõl akkor egy részt, egy puhábbat, gyors megalkuvóvá tettek, õk bizonyára féltették birtokukat és vagyonukat. A népi rész amint tudjuk is, sokáig kitartott, olyan remek magyar emberrel mint a vezérük, Vata, kinek fia is vezérelt pogány lázadást, forradalmat. Az elsõ, és elítélendõ személy Géza nagyfejedelem volt, aki gyalázatos módon térítõ fekete csuhásokat kért a "nagy" Ottó-tól, és bár kemény rendeletek készültek az elfogadtatáshoz, a nép nem kért belõle, és csak nagy sokára sikerült az ezzel kapcsolatos lázadásokat leverni. Ez viszont azt a helyzetet hozta létre, hogy végül is a magyar a „magyar”-ral szembehelyezkedett, és többé már nem állt helyre a régi rend és béke.. Sajnos ez mind a mai napig fennáll, még szûkebb körben, még homogénebbnek nevezhetõ közösségekben is megvan ez az állandó konfliktuskeresés. Még itt is, ezen az oldalon is rengeteg a mindig mindenben csak hibát keresõ, szõrszálhasogató kritikus, a minden mondatot és szót ízekre szedõ hiéna. Pedig nem kellene egyáltalán az, hogy így legyen, hiszen kevesen vagyunk és össze kell tartanunk, ahhoz, hogy fennmaradjunk. Ezért inkább mindenben a pozitív kapcsolódási pontokat kell keresnünk, és nem a negatívakat. Tehát nem Turáni átkot kell egyeseknek emlegetni, hanem az éppen az elõbb leírtakat. A másik személy Vajk, az elõbb említett fia, aki még mélyebbre süllyedt az idegenek által készített posványba, és akinél kiteljesedett a rombolás, a romlasztás teljes mértéke. Pusztíttatta mind az olyan értékeket, ami a múltra emlékeztethetett, mert ez volt az idegenek kedvére való. Ebbõl az kerekedett ki, amit úgy hangoztattak, hogy egy évezreden át védték a nyugati kereszténységet, és a kultúrájukat.. Pedig Magyarország még a középkorban is egy kiemelkedõ és központi ország volt Európában, ahol remek volt a kultúra, a mezõgazdaság, a kézmûvesipar, finomak az ételek és jók a borok. Egy híressé vált középkori mondás is ezt bizonyítja, amely így szólt: "Extra Hungariam non est vita, si est vita, non est ita" -- "Magyarországon kívül nincs élet, de van élet, csak nem olyan"..

Tehát minden bajunk ott, akkor, a ránk erõltetett, erõszakolt kereszténységgel kezdõdött, amelyet megpróbálták elfogadtatni velünk több-kevesebb sikerrel.. A római katolikus egyház az egyedüli igaznak és csalhatatlannak tartja és mondja is ki magát. A római katolikus dogmákkal sosem volt szabad vitatkozni a történelem folyamán és megkérdõjelezni azokat, mert az illetõt eretnekség vádjával könnyen máglyahalálra ítélték, vagy egyszerûen csak kivégezték. Róma püspökei már az egyház elsõ századaiban is birtokolták azt a lelki hatalmat, amelyet akkor maguknak igényeltek. Szükség volt azonban arra, hogy ennek az állításnak valamiképpen hitelt szerezzenek. A hazugság atyja szívesen szolgált indítvánnyal. A szerzetesek hamis õsi iratokat gyártottak. Azelõtt soha nem hallott zsinati rendeletek kerültek elõ, amelyek szerint a pápának a legrégibb idõktõl kezdve egyetemes érvényû fõ hatalma van. És az igazságot megtagadó egyház mohón kapott ezeken a csalásokon. A római katolikusok már hosszú ideje Jézusnak a Máté által feljegyzett szavaival támasztják alá állításukat, hogy Krisztus utóda Péter, Krisztus Péterben alapozta meg egyházát. Itt ez áll: "Te Péter vagy, én pedig e sziklára fogom építeni a gyülekezetemet. E szavakat még sok helyre fel is vésték, fel is írták: "Tu es Petrus - Te Péter vagy a kõszikla". Pedig valójában Péter sosem volt a római egyház feje, ezt nem bizonyítja semmi. Sem Pál, sem János apostol könyveiben nem szerepel ez, egyikben sem említi, hogy a római gyülekezet lenne a legkiemelkedõbb, és olyan vezetõre sem utal, aki Péter állítólagos utódaként a legfõbb hatalmat gyakorolná. Sem a biblia, sem a történelem nem támasztja alá ezt az állítást, hogy Péter volt a római gyülekezet elsõ püspöke. Még csak az a szó, hogy katolikus, és az sem, hogy pápa nem fordul elõ a bibliában egyetlen egyszer sem, sehol sem. Attól, aki "Jézus Krisztus" földi helytartójának és "Szent Péter utódának" nevezi magát, joggal várhatjuk el, hogy kövesse Krisztus és Péter példáját és tanításait. Ám ez a valóságban sosem volt így. Krisztus és Péter egyaránt becsületes, erkölcsös, jóravaló és mindig önzetlenül segítõ emberek voltak, a Pápák viszont ezt korántsem mondhatták el magukról.. X. Leó pápát egy katolikus enciklopédia így jellemzi: "Belefolyt a politikába, többször is elõnyhöz juttatta a rokonait, ismerõseit, fényûzõ és világi örömöknek hódolt, erkölcstelen volt. VI. Sándor pápát így jellemzik "Egy rendkívül becstelen ember volt, aki visszaélt a hatalmával, egyházi tisztségekkel nyerészkedett és nagyon erkölcstelenül élt". A sor még tovább folytatható, számtalan pápa tett így, akik világibbnál is világiasabb életet éltek, akiknek általában garmadával voltak törvénytelen gyerekeik mindenfelé, ez is korszakonként váltakozva. A római katolikus egyház felfogása szerint Péter alapítója és elsõ püspöke volt a római gyülekezetnek. Ennél fogva a római püspökök Péter utódainak és az egyház fejének hirdették magukat. Az egyházi hatalom mellett az államvezetési hatalmat is maguknak követelték és mindent elkövettek, hogy az államok belsõ élete az õ akaratuk szerint alakuljon. Hosszú évszázadokon keresztül e téren kisebb-nagyobb sikereket értek el. A német királyok nagy Ottó óta nagy hûbér-birtokokat adományoztak a fõpapoknak és õk maguk is nevezték ki ezen egyházi tisztségekre. A pápák viszont ragaszkodtak ahhoz, hogy a fõpapoknak maradjon meg a királytól kapott nagy földbirtokuk, de a kinevezésük egyedül a pápától függjön, vagyis, hogy egy ország hûbéres fõpapjai egy idegen pápakirálynak legyenek engedelmes szolgái. IV. Henrik és VII. Gergely harcában a pápa gyõzött. A pápai hatalom csúcspontját III. Sándor pápa érte el, aki Európa tényleges ura és parancsolója volt, megalázta kora két legnagyobb uralkodóját, I. Barbarossa Frigyes császárt és II. Henrik angol királyt.. Ekkor már nemcsak Péter utódainak, hanem egyenesen Isten és Jézus helytartóinak tekintik magukat. III. Ince mondta: „A pápa kisebb ugyan az Istennél, de nagyobb, mint egy közönséges ember.”. Hivatalos mûködésében büntetlen és csalhatatlan, mindent megítél, de õ senkitõl sem ítéltetik meg. Az egyházi és állami hatalom jelképe két kard. A „lelki” kardot az egyház kezeli, a „világi” kardot részben maga is hordozza a pápai államban, részben visszavonásig fejedelmekre bízza.

Az õs-magyar vallásunk állt az õsi és régi tudásból, tapasztalatokból, megfigyelésekbõl, mondákból, nagyban hozzáadódott a gyerekek neveléséhez is, a természet szeretet, a környezet védelme, óvása, tisztán tartása, és egyéb vonatkozásban is.. A magyar mitológia központi, teremtõ istensége az Isten, Öregisten, Atyaisten, Jóisten, vagy Aranyatyácska. Nevei a neki tulajdonított jellemzõket mutatják. Eredeti formájában nem azonos a kereszténység istenfogalmával. A Boldogasszony és a Nagyboldogasszony összetett alakja a magyar mitológiának, eredete, szerepe és értelmezése is más mint a katolikusoknál.. „A magyar õsvallás egyik fontos eleme, az életfa, vagy világfa, számos alakban jelenik meg a X. századi magyar ötvösmûvészet alkotásain. Ez az „égbenyúló fa”, amelyet a XIX–XX. századig megõriztek a magyar népmesék, a néphagyomány és a népmûvészet s a X. századi magyarság hitvilágában is központi szerepet játszott. Aligha tévedünk, ha feltesszük, hogy a honfoglaló magyarság mûvészetére oly jellemzõ „Palmettás ornamentika” alapeszméje nem más, mint az életfa megjelenítése. Néhány tárgyon oly egyértelmû a fa megjelenítése, hogy ez külön magyarázatot, vagy igazolást sem igényel. Ilyen például a sárospataki áttört nõi hajfonatdíszítõ korongokon a mitikus fa alakjának megjelenítése. A bashalmi I. temetõbõl származó szíjvégen a fa csúcsával lefelé mutat, ahogyan gyakran a szibériai sámándobokon és sziklarajzokon látjuk. Igen figyelemre méltó a kétpói csésze külsõ pereme alatt körbefutó leveles-ágas szalagdísz, amelynek középpontjában egy kis fa ábrázolását láthatjuk. A kis fa alakját az egykori mester mintha egyenesen azzal a céllal építette volna be a kompozícióba, hogy a növényi ornamentika értelmét megvilágítsa.. A természetfeletti képességû emberek között találjuk a táltost és a sámánt, akik egyes értelmezésekben ugyanazt fedik, máshol a táltos a sámánhoz hasonló, de tõle sok tekintetben különbözõ személy. A táltos és a sámán kiválasztott, általánosságban a szentség elrendelése nyomán.. A jelenben, így az elõbb leírtak tudatában szükség van a vallásunk újbóli felelevenítésére és gyakorlatára, de ez már a mai korszerûségnek megfelelõ módon és formában. Ez biztosítaná a megmaradt kicsiny magyarság továbbélését és fejlõdését. Mert ne feledjük, nem vagyunk sokan, egy kis nép vagyunk. Olyan nem létezik, hogy 10 millió, ezt csak a hazug médiák és félrevezetések állítják be, jó ha 4-5 millióan vagyunk. Ebben benne van mindenki, még a külföldön élõ magyarok is, akik régebben politikai okokból elmenekültek és elüldözöttek, manapság pedig a szegénység és a munkanélküliség elõl külföldre kivándoroltak is. Azt tudjuk, hogy sok a betelepített, a nagyon kevert, és az érdektelen is, õk nem érzik magukban a szükségességét, mert nem örököltek ilyen géneket, vagy legalább is ilyen genetikai feltöltöttséget. Azonban ez sem baj, már ezek sem olyan nagy bajok manapság, mert egy régi mondás szerint: "Non numerantur, sed poderantur" -- "Nem a mennyiség, hanem a minõség a fontos", azaz, nem számláltatnak, hanem majd megméretettnek..

Szeged, 2011. augusztus 20.

Bíró Csaba

Hozzaszolasok

9 #21 9
- 2011. August 20. 12:23:54
Kerecsen,
tökéletesen igazad van, mert a feladatunk ma adott!
De a mai összetartozás és egyet-akarás nem képes létrejönni, amíg a fejekben nem teszünk rendet.
Legalább egy finom egyidejûséget vagy párhuzamos haladást akarjunk e két témakörben!
Az emberek fizikumuk, tehetségük és képességeik szerint különböznek egymástól. Tegye mindenki, amire ma képes.
---
Ma már betettem ezt az írást az üzenõfalon, ami a személyes véleményemmel tökéletesen összepasszol, nem lehet ennél többet egylélegzetre okosabban leírni:

http://www.magtudin.org/Kereszteny%20...adasok.htm
3143 #22 3143
- 2011. August 20. 12:48:12
Velemenyem gondolom lehet.

akkor is ha nem tetszik masoknak.

Bizonyara ki maskepp gondolkodik regen arra füst es forrosag vart.

De az egesz vallasi mesek arra jok, hogy megosszak es uraljak a sok birkat, ki igen csak bedöl minden fele meseknek.

Hogy ki miben hisz a maga dolga, de mikor akkorat valalnak hogy asszony es gyerek nelkül aldoznak a jövönek, ott mar mellyebb kerdesek is elkelnenek.

Nagyon nem boncolgatom mi volt több ezer eve, de az igazsag igen csak beszart mar regebben, a hit minden formajaban.

Az emberisegnek masban kellene hinni, nem pedig a mesekben es a hokusz pokuszokban.
Tudott felelmetes erök es kinok között alkottak meg a multat, es bizonyitottak azt hogy a javak birtoklasa egesz agybomlott tettek sorozatat bizonyitotta,
hozta ki magabol az emberiseg,
annak erdekeben,

hogy jobban lakjon mint a masik, minnel nagyobb templomokat es egyebb nagyobb birtokokat mondhasson, gyarapithasson annak erdekeben hogy szepen abban hittek,
mi ezt lehetöve tette is.

A törtenelemben nekem hianyaim vannak, igy a bibliai mesekben is, az idöm nagyon draga.

Az emberisegnek a josagban a szeretetben a jövö oly modjaban kellene hinni,
mi a nemzet kemeny eltiporhatlan fentmaradasat
igyekezne fent tartani.

Egysegben annak erdekeben hogy legyen jövöje a magyarsagnak.

De ez igen csak erdekekre osztatott, es a sok fereg közöttünk eladja a jövönket
egy ket szaros millioert.

Bizonyara sok a hörges,
olyan
melyet nem sok mely gondolat taplalhat.
89 #23 89
- 2011. August 20. 13:29:31
köszönöm a szinvonalas valaszokat !
2449 #24 2449
- 2011. August 20. 14:00:36
Balu, bár még az elején írtál, NEM apostoli. APOSTOL. Megható olvasni a leírtakat és érezni a sorokból áradó érzelmeket. ezek szerint minden beírót mélyen foglalkoztat...nagyszerû. A HIT, ami meghatároz minket, mindegy, hogyan tettünk rá szert, meg fogja mutatni, hogy HITelesek vagy HIT-ványak (ványadtak, gyengék) vagyunk. ezt hívják népszerû nevén vallásnak, a vállallásnak. Mert régen nem állt külön az elmélet a gyakrolattól. Amit hittél, azt vállaltad, halálig,ha nem, nem is hittél, hazudtál...szeretem Pap Gábor XI. parancsolatát: NE HAZUDJ! még az is megtörténhet, hogy elkezdjük betartani!Cool
2471 #25 2471
- 2011. August 20. 15:33:45
Kincses aranyos vagy:) ahogy olvaslak.

Gondolom még a kevés Jézus mondások között van "aki iszik a számból olyanná válik mint én és én azzá válok" Mivel igy magyarul (nem arámi nyelven) valszeg a forditás kissé fura mégis ugy érzem a hozzászólásokat figyelve mindannyian valahol a tanitásai mentén mozgunk.

Szántai iderakott linkjét végighallgattam és igen köszönöm mert tanulságos volt nekem is. Na igen a jó pap is holtig tanul......:)na meg énis.
267 #26 267
- 2011. August 20. 16:58:02
A Hunok Angyalai neveben.
Sokan megkerdojelezik azt az idot amikor az osmagyarsagot megosztottak.Az utolso megosztas a sauli hittanitas raeroszakolasa volt az osmagyarsagra.A sauli raeroszakolas belharchoz vezetett--Koppany urunk felnegyeltetese---taltosaink legyilkolasa--regoseink kivegzese..stb.mindezt a Sz.Istvan ,es a nemet nehezlovassag segitsegevel.----Atilla urunk forog a sirjaban-----Akik vitatkoznak evvel---tessek jelen idonkre mive lett a sauli tanitas osi foldunkon---leroncsoltak nemzettudatunkat--megmasitjak osi szokasainkat--romboljak nyelvunket---szokasainkat((jo pelda a GOJ-motorosok esete--akik a zsido gunyszot keverik alnokul osi harcosunk hatrafele nyilazo abrajaval motoron ulve--)--meghogy napjainkban mit jelent a sauli megosztas?Tessek Mrs.Clinton az udvozletet kuldte Aug 20-ra a lakajoknak akik unnepelnek--megemlitve a Tom lantos intezet fontossagat.Nesze neked nemzetutdat--es egysek itt is milyen birkak!Lehet engem nemszeretni--cuna bacsinak csufolni--de egyet jegyezz meg *a vilagossagot nemlehet orokke elzarni*.
10 #27 10
- 2011. August 20. 18:19:47
kénytelen vagyok reagálni Csaba barátunk szösszenetére, elõre bocsátva a tévedés jogát,és a vélemény szabadságát.

miben hittek az õseink?mi volt a szellemiségük alapja? ki tudja? erre nincs magyarázat, nem tudhatja senki!
de érezheti! érezheti a hely szellemét! érezheti a Nap sugárzását, a Hold fényét, érezheti a szellõt, az esõt, érezheti, ahogy a táj befogadja, érezheti, hogy ez a tökéletesség ami Õt körülveszi, az nem a véletlen mûve. nem kell pap ahhoz, nem kell vallás ahhoz, hogy Istennel egyé váljon,hiszen ez a föld ahol él (a Kárpát-medence)maga a Paradicsom!ezt Isten neki adta, neki teremtette( ez a természet-vallás, v. a pogány vallás !)

aztán jött valami Vajk-pisti nevû fõnök, aki ráparancsolt, hogy mától imádd az Istent, (akit eddig is imádott,és hálás volt, csak másként) de járj templomba is és fizess a papoknak papi tizedet( minden megtermel, és megtermett javaid után). valószínüsíthetõ a szabad magyar reakciója,hogy mekkorát, és mit mutatott be...erre Vajk-pisti és papja pogánynak mondták( elmaradott, lázadó), és kiirtották...mert nem hitt.
még hogy Õ nem hitt!. az Õ hite akkor is nagyobb volt, mikor az árnyékszéken fohászkodott a megkönnyebbülésért, mint mikor az újkeletû papocskák téredreborulva könyörögtek "szent áhitattal" a megváltásért. s mégis Õ halt ki, az Õ hitét minõsítették pogánynak.
igaz... Vajk-pisti fékezett valamit a tempón, de végülis egy - két emberöltõ alatt csak katolikussá tette a magyarokat...

a pogány hit az õskatolikus hithez hasonló ideológia volt( vagy lehetett)
hasonló,v. azonos Isten-képpel, azonos,v. hasonlóteremtéssel, hiszen nem is lehetett más - a természeti népek hasonló módon gondolkodtak a világról, s szinte együtt, egy gondolattal jutottak el azonos,v. igen hasonló Istenükhöz.
Vajk-István nem irtotta ki csak a nép felét, a másik fele elismerte a katolikus Istent, a katolikus hitet. megalkuvás? lehet, de életben maradt. hogy hite mennyire volt igaz, az a végeredmény szempontjából mindegy. hitt, amiben hitt, tette a dolgát, adózott királynak, egyháznak. már nem a sámánnak, táltosnak mondta el az álmát, hanem a gyóntatószéknél.s mivel jobbára külföldiek voltak( olaszok-németek) a papok, így maradt minden a régiben...ha félreértették...meghalt, mint pogány lázadó.
Õt továbbra is Isten vezette, gondozta, a lelkével törõdve, míg Õ a papokat, s a királyt tartotta (próbált volna lázadni ez ellen!)
a katolicizmus elterjedése (szerintem) gazdasági kérdés volt elsõsorban.

a magyarságnak mindig megvolt a hite,soha nem volt úgy pogány, ahogy azt beállítani akarják. István elõtt megvolt az Õs-magyar vallás, ami hasonló volt eszmeiségében a katolicizmushoz. külsõségei miatt lett István által üldözött vallás. ezért fogadták el a "tömegek" viszonylag hamar a katolicizmust, a katolikus hitet.gazdasági kérdés volt, hogy a magyarok mielõbb felvegyék az "új" hitet. mibõl ered a katolicizmus? természetesem a zsidó vallásból. az a mentalitás amit a katolikus hit képvisel, kellett ahhoz, hogy Róma papjai teljes elõbb,ideológiai, de ezzel egy idõben szinte a gazdasági gyarmatosítást elvégezzék. a mindenkori király után( de lehet hogy elõtte) a leggazdagabb anyagi javakkal rendelkezõ volt a Római-katolikus egyház. ha nem térnek át az "új" hitre a magyarok, ez a gazdagság (megengedhetetlenül) a király kezében marad.az már csak hab a tortán, hogy a papocskák kiélhették perverz gyilkolási vágyaikat/hajlamaikat ami az"Ó"hit üldözése közben éltek ki.( én itt is áthallást érzek, ami a zsidó gyûlölködést illeti, de lehet hogy ez már csak belemagyarázás)
szóval: gazdasági kérdés volt és nem ideológiai a katolicizmus elterjesztése

de nézzük tovább Csaba barátunk cikkét...
Géza mint elítélendõ személy...az ausburgi csata idején (955 )Géza kb.10 éves lehetett. apja Taksony politikáját nem követhette . kockáztatta volna népének, nemzetének fizikai létét, hiszen a kivérzett kifáradt harcosai nem voltak képesek az ország védelmére.kiegyezett, kiegyezett Ottóval, kiegyezett a katolikus nyugattal, és inkább gazdasági, mintsem ideológiai megfontolásból a római katolikus kereszténységet mint a bizáncit kényszerítette a magyarságra, noha Õ már felvette a bizánci keresztet.Róma elõretörése veszélybe sodorta volna nemzetét, ha a bizánci kereszt terjed el honunkban. a Nyugatnak két oka is lett volna a támadásra. az egyik a kalandozás, a másik a hitbeli eltérés.Géza, mint realista nem választhatott másképp. Vajkot, a fiát is ezért keresztelték a római szertartás szerint.

az, hogy a magyar a magyarral szembehelyezkedett....igaz, mint ahogy az is, hogy ezen a honlapon egyre kevesebb a mindent ízekre szedõ hiéna... s ha engem annak gondolsz, megtisztelsz vele. csak azt ne feledd: érted haragszom, nem ellened!
de ha valami nem stimmel, márpedig nem, azt ki kell javítani, vagy árnyalni, vagy ellentmondani...

Vajk-István szerepét hasonlónak látom, de én megértem ( nem elfogadom, csak megértem) az álláspontját, és amit tett.
mit tehetett volna másként, egy ellenséggel (kívül-belül) körülvett országban?... az erõsebb mellé állt, fenntartva az önállóság jogát, és látszatát azzal, hogy az országot SzûzMáriának(az ÕsAnyának)ajánlotta fel!
szerepe árnyaltabb, mintsem fekete-fehéren leírhatnók...

Az, hogy Magyarország a középkorban kiemelt, és központi hatalom lehetett az nem "pedig", hanem "ezért".
az, hogy a magyar Királyság a középkorban milyen szerepet töltött be a történelemben, az következménye, és eredménye annak amit Vajk-István tett...
a késõbbi királyoknak nem kellett a belsõ ideológiával foglalkozni - megoldotta a kereszténység ( hogy ez jó, vagy sem?...mindenesetre tény) - elég volt a külpolitikával, az országgyarapítással foglalkozni( az a bizonyos három tenger...)

azt írod, kedves Csaba - "... remek volt a kultúra, a mezõgazdaság, a kézmûvesipar, finomak az ételek és jók a borok. Egy híressé vált középkori mondás is ezt bizonyítja, amely így szólt: "Extra Hungariam non est vita, si est vita, non est ita" -- "Magyarországon kívül nincs élet, de van élet, csak nem olyan"..."
nos...
a remek kultúra mitõl, és miért alakulhatott ki? hiszen a szabad földmûves réteg, és a szolgarend (de a nemesség, a király - s így az egész ország) kultúráját a katolicizmus határozza/ta meg! tehát nem "pedig" hanem "ezért" - s azért lássuk be - ez nagy különbség!( a különféle befolyás ami a kultúrát illeti - olasz/ német- már szó se essék, hiszen minden -szinte minden- ennek a befolyásnak következményeként jött létre)
természetesen mindent be lehet bizonyítani - és annak az ellenkezõjét is!
mezõgazdaság... olyan amilyen! mindenki tette a a dolgát! a paraszt szántott, vetett, aratott - a természet meg vagy esõt adott, vagy szárazságot! ( ez nem volt már akkor sem ideológiai kérdés)
kézmûves ipar... ketté kell választani a népi, és az uraknak szolgáló kézmûves iparra.mind a kettõ a kultúránk része, de( ahogy mondani szokták) "meccsoda kölömbséééég"...
aztán a konyha... no meg a jó borok... úgye nem baj, ha nem fejtem ki bõvebben a véleményem( a véleményedrõl)
Igen! idõnként felvetette a fejét az ellenállás, a lázadás, amit a hatalom tûzzel-vassal irtott...miért? ma nem ez van? aki a mai állapotok ellen lázong, az mind rasszista, antiszemita, neonáci-terrorista - mindenesetre
"másként gondolkodó" (s ez itt most szitokszó)

Írsz a középkori pápák történelemhamisításáról, amivel hatalmukat erõsítették meg. igen! szükség volt a hatalom bármely eszközzel történõ megerõsítésére (nem helyeslem). úgy érzem, ez köztudott, mint ahogy köztudott az is, hogy a középkorban a pápák , kivel, hogyan, és hányszor, mikor, mit és miért tettek, de ez a mi a (magyarság) szempontunkból szinte lényegtelen. tudjuk, hogy a keresztény-katolikus, a Római-katolikus Velence pl. gályákat(foglyostól)adott bérbe az Oszmán Szultánnak, hogy a török Birodalom hadjáratot indíthasson a Hit nevében a keresztény Európa ellen! ...És?
és ott volt a magyar Királyság, a magyar lélek és ellenállt, hogy nem vált muzulmánná (akkor ) Európa ... volt köszönet? olyannyira nem, hogy minden lázadónk Törökország felé vette az irányt...inkább az oszmán fnnhatóság, minta keresztény könyörület... de ez már régen nem Vajk-István kora...ez már a késõbbi tragédiánkhoz tartozik

amit az õsmagyar vallásról írsz... érdemiben egyetértek, különösen azzal a kitétellel, miszerint az eredeti Isten-fogalmunk nem azonos a keresztényi Isten-fogalommal,minthogy a magyar Nagyboldogasszony sem azonos Szûz Máriával - csak késõbb formálódott egyé.

az életfa szimbóluma, a fa szimbóluma, az élethez kötõdik.. a mindent, és mindenkit túlélni elvéhez/hitéhez...még a sírkereszt, a fejfa is a túlélést hirdeti, míg egy kavicsa síron, csak az emlékezést szolgálja, a hit meggyõzõ ereje nélkül. a fa maga az élet! az életfa maga a hit..
a Kárpát-medence csodavilág! minden itt élõ nemzetet asszimilál - eggyé olvaszt. nem erõszakkal - spirituális, szellemi szinten.
sokan vannak ellenünk, de nem gyõzhetnek a "hely szelleme" nem engedi gyõzelmüket.

mint minden, ez is csak egy vélemény fenntartom a tévedés jogát...
3329 #28 3329
- 2011. August 20. 18:36:10
A MAGYAROK sohasem keverték össze Nagyboldogasszonyt Szüzanyával, Nem véletlen hogy legalább 7 Nagyboldogasszony ünnepünk van. Az Õsvallás az õseinknek ez volt az életük. A Magyaroknak sohasem voltak sámánjai. Voltak TÁLTOSOK( most is van, de nem a TV-ben) javósok, kenõk, urusosok.
2470 #29 2470
- 2011. August 20. 19:26:09
Köpjetek le nyugodtan, de nekem ez a véleményem:

Lesznek sokan akik pistikének fognak petárdákat puffogtatni és majd jól megünneplik államuk megalapításának ezer éves évfordulóját. De addig én inkább államunk megalapításának TÍZEZER éves évfordulóját fogom ünnepelni..
Legalább tízezer, de inkább több...

Mesterházy Zsolt szerint már évezredekkel ezelõtt is MILLIÓS nagyságrendben is élhettek itt emberek a Kárpát-medencében...

http://www.google.hu/search?q=mesterh%C3%A9zy%20zsolt&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:hu:official&client=firefox-a&source=hp&channel=np#q=mesterh%C3%A1zy+zsolt&hl=hu&client=firefox-a&hs=4KC&rls=org.mozilla:hu:official&channel=np&prmd=ivnso&source=lnms&tbm=vid&ei=GwNQTqazAsnj4QTTrLXXBw&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=3&ved=0CA4Q_AUoAg&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=e71aa92fcf92809a&biw=1024&bih=589

(Ugye a pallagos film után, ahol azt mondta a székely, hogy a pallagok keletkezésének idejét harmincezer évvel ezelõttre teszi... Stb.,stb.,stb.) Akkor ezek mik voltak? oláhok? salamon berkowicc zsidajai? Az tény, hogy akkor már megvolt a rovásírásunk! (Kerecsen: és horogkereszt is volt itt.) Meg azért elég valószínû, hogy ezek is ragozó nyelven beszélhettek...

Az lehet, hogy István nem is volt véreskezû, mint ahogy egyesek megpróbálják beállítani, nem tudom... Meg lehet, hogy csinált jó dolgokat is, de az én szememben az már egy tagadhatatlan, megcáfolhatatlan és kikezdhetetlen TÉNY, hogy Magyarországot NAGYON NEM õ alapította!!! Hanem akkor már inkább az az Atilla, aki magyar volt és eltakarította Európát!!! Atilla, de még sokkal inkább az õ elõdei alapították az országunkat!!! Még ha le is köptök érte.

Menjetek ki nyugodtan pistikének (mert Atillához képest ez csak egy pistike volt) puffogtatni petárdákat, de attól még qurvára nem õ alapította az országunkat és nem õ hozta el népünknek a mûveltséget. Még akkor sem, ha valakik mindenáron ezt próbálják meg velünk elhitetni, hogy 895 elõtt nem volt itt egy darab magyar sem a Kárpát-medencében.
2449 #30 2449
- 2011. August 20. 19:35:57
na, még egy pár szó a cikkhez, aztán csendben maradok, mert a kereszténységgel meg az országlással-királykodással, látom, mindenki úgy van, mint nálunk a Dacia-javítással: csak megállnak és már csinálják is!
1. NINCS MAGYAR TERMÉSZETVALLÁS. már 2OOO éve megírták, hogy TISZTELIK a természeti elemeket, de IMÁDNI csak a TEREMTÕ ISTENT IMÁDJÁK. legmagasabbrendû ajándékuk(amit jobb híján áldozatnak nevezzük: a fehér ló, fehér, mert fény, ló-táltos, isteni hír-nök)
2. A MAGYAR(szkíta, dáha szkíta, királyi szkíta, hun,avar, magyar) az IGAZságért él, ha kell, hal. Tudja, hogy Isten az Igazság, ezért vita nélkül elfogadja Jézust(az Igazságot) és követi.(nem ír és nem olvas elméleteket). Még Pál is követendõ példaként említi hitüket. Tudja, hogy a GAZság sosem gyõzhet, mert Isten megelõzi, és átírja IGAZzá. TUDJA, hogy az ember teremtettségénél fogva SZABAD. Ezért szabadon él, legmagasabb eszméje az igazság és a szabadság.(ebben a sorrendben). Európában a jelenlegi helyzetben a Krisztuskövetés gyakorlati megvalósulása fogja eldönteni a jövõt, akár tetszik nekünk az egyház (SZENT-HÁZ- szakrális otthonnak lett kitalálva), akár nem. Megváltozni(az egyház) amúgy meg nem mástól fog, hanem MAGunktól.
hogy hány könyvet mirõl írtak, mindegy. MI, egyenként, vagy IGAZAK leszünk és SZABADOK, a bennünk élõ TEREM-TÕ erejével, és segítünk másoknak is azzá válni. vagy nem kell idegeskedni a jövõ miatt, mert nem is lesz. Rossz hír: mindenkinek van hite és vallása. még az atesitának is. AHOGYAN él, dönt, mulaszt, szeret, az az õ hite és vallása. Ha ez Krisztust mintázza, KÖR-OSZT-ÉNY, ha nem, nem, mindegy, hogy klubtag-e valamelyik egyháznak nevezett szervezetben, no meg fizeti-e a tagsági díjatolvasom. Most a magyarok vallása a PÉNZ. kíváncsian nézem, meddig...

Hozzaszolas küldése

Hozzaszolas küldéséhez be kell jelentkezni.
Generalasi idö: 0.09 masodperc
635,299 egyedi latogato