Naplóm/Verseim

Bejelentkezés

Felhasznalonév

Jelszo



Még nem regisztraltal?
Regisztracio

Elfelejtetted jelszavad?
Uj jelszo kérése

Nehéz Magyarnak lenni / Magyar átok

Már a németek sem szeretik a magyarokat?

Tegnap este 2011. november 24-én kivételesen nem a computer elött ültem és szerkesztettem a „The Hungarians“ oldalát, hanem 20 óra 15-kor a német RTL Supertalent (különleges tehetségek) címü müsorát néztem.
A zsüriben Dieter Bohlen „Poptitan“ (Modern Talking, Blue System) vezetésével, Motsi és Sylvie van der Vaart próbálják kiszürni a különleges tehetségeket. Lassan már nem tudom, hogy milyen kritériumok alapján döntenek és mi számít egyedülállónak?
A függöny mögött mindenki elsírja fájdalmát, bánatát, nehéz sorsát és ezzel próbálnak a zsürire és a közönségre hatni. (Mi magyarok böven tudnánk erröl a témáról és hányatott sorsunkról beszélni és talán hatni a publikumra és a tisztelt zsürire.)
Meglepetésemre tegnap este egy magyar kosárlabdás akrobata csoport is fellépett.
Vezetöjük meglepöen jó németséggel bemutatta a csapatát és elmondta, hogy fellépésük a kosarazással függ össze.
A közönség elsö pillanattól kezdve tombolt, teljesen el voltak varázsolva és hangos ovációval és füttyel buzdították a srácokat.
Én már láttam hasonló kosárlabda show-t amerikai profiktól többször is, de ök elbújhattak volna a magyar fiúk mögött. Biztos voltam benne, hogy a csapat továbbjut.
A fekete felhök gyülekeztek, mikor a zsüri arcát láttam. Semmi mimika és emóció!
Röviden kommentálták a fellépést. Nem volt rossz, de- és itt van a kutya elásva- Motsi a csúcspontot hiányolta. Kérdem én, hogy lehet ezt nála elérni? (egy lyukba egyszerre többet be…)
Sylvie szerint nem volt különösebben szórakoztató a sok elöre- hátraszaltó, meg különbözö akrobatikus elemek ellenére sem. Hozzáteszem, mindig betaláltak.
Poptitan Bohlennek tetszett legjobban, de ö sem találta elég különlegesnek a továbbjutáshoz.
A közönség kifütyüléssel hozta tudtára a (hozzáértö?) zsürinek, hogy nem értenek egyet a véleményükkel. Sajnos még nem a közönség dönt!
Ehhez hasonló magas szintü, páratlan fellépést még nem láttam, de a reakcióikból ítélve a közönség sem.
Mit kellett volna még többet nyújtani a fiúknak? Ezt már nem lehetett felülmúlni.

Utonérte öket a magyar átok?
Több mint 30 éve élek Svájcban, elötte pedig más külföldi országokban. A magyarságom sehol sem ütközött ellenszenvbe, de az utóbbi 5-10 évben a fokozódó magyarellenesség növekedését tapasztalom.

Mi az oka ennek?
Ha bármikor magyarokról esik szó, a legtöbb külföldinek a gulyásleves és a cigányzene jut eszébe: mintha a magyarok mást sem csinálnának, mint gulyásleves-evés közben sírva vigadnának cigányzenére.

Talán irigyelnek ezekért a tulajdonságainkért?
A külföld mindig úgy látta a magyarokat mint egy problémás, lázadozó és bajkeverõ népet.
(A hálátlan Nyugat… pedig mi mindig védöövezetként szolgáltunk számukra. A hálátlan Kelet…mi zabáltattuk öket.)

Lehetséges, hogy az újonnan kiözönlö magyar munkaerö is nagy szerepet játszik ebben?
A régi kivándorlók többsége integrálódott, nem felejtve származásukat.
De mi van az újonnan jöttekkel?
A hiányos nyelvismeret kommunikációs problémákhoz vezet.
A " nembeleilleszkedés" sajnos gyakori jelenség. Igen gyakran pedig a nyelviség az oka. Próbáljuk külföldi szomszédunkat megérteni, akivel - jobb nyelvtudás hiányában – egy gyerek nyelvi szintjén kommunikálunk nap mint nap.
Ki az, aki egy gyerekkel szívesen beszélget a felnõttek dolgáról?

Ha nyíltan dicsérjük tehetségünket, szaktudásunkat, müveltségünket, a nem magyar partner automatikusan visszahúzódik. Az ilyesmi bizony nem nagyon erõsíti a szimpátiát velünk szemben, pedig erre igencsak nagy szükségünk lenne.

Az érem másik oldala: sokszor hallgatom honfitársaimat, hogy miként szidják a befogadó ország lakóit, szaktudásuk és szokásaik miatt, vagy csípõs megjegyzéseket tesznek viselkedésükröl. Ide magunk jószántából jöttünk, egy szebb élet és egy jobb jövö reményében. Ha már itt vagyunk, illene mihamarabb beleilleszkedni. Ez még nem jelenti nemzeti identitásunk elvesztését, söt ápolni is kell, de nem mások rovására.

Köztudott, hogy rengeteg nem megfelelö szaktudással rendelkezö ember hagyja el az országot a jobb anyagi lehetöségek miatt.
Sok magyar nö a külföldiek tévhitét (csípös mint a paprika) akarja kamatoztatni és ezért „bájaikat“ bocsájtják piacra. Rá is ragadt Magyarországra a „Kelet Bangkokja“ jelszó…

„Kis kurvák, hírneves ribancok hada ropja, s adja a flancot.“

Kérdezem én, hogy ellenkezö esetben mi magyarok elviselnénk-e ezt, és szimpátiát éreznénk-e a hasonló külföldiekkel szemben?
Mi sem szeretjük a zsidókat, cigányokat (lehet hogy okot adtak rá, vagy sem), oroszokat, németeket, arabokat…Tisztelet a kivételnek, ha van!
Ez megvan minden népben többé-kevésbé, lehet, hogy mi még rá is teszünk.

Visszatérve a témához: nagyon sajnálom a srácokat, hogy nem jutottak tovább, de bízom benne, hogy máshol, máskor, más körülmények között több sikerük lesz, mert megérdemlik!

Csak így tovább srácok, növeljétek a magyarok hírnevét, szükségünk van rá!!!
Egy tény: a német RTL müsora nem pártatlan, és ez az adás színvonalára is nagy kihatással van. Jól ismerem Dieter Bohlen stílusát, és megmondom öszintén, hogy szókimondósága és jó ítélöképessége nagy benyomást tett rám ez idáig.
Mostanában nívója szürke és lapos, semmi sincs már a régi Dieterböl. (úgy tünik szájkosarat kapott)
Sokkal rosszabb produkciók továbbjutottak és így már nincs is miröl beszélni…
Nem kell elemeznem, hogy kiknek a kezében van a média. Kár!

Ez van meg egy Bambi…


Zárszó

„Ha Isten mindent tud, a magyarok túltesznek rajta: õk még annál is jobban tudnak mindent.“
Ezt olvastam valahol. Hogy igaz vagy sem, döntse el mindenki maga, mindenesetre jól hangzik!


C. Veszpremi
Link

Hozzaszolasok

3489 #21 3489
- 2011. November 30. 08:09:54
Libona, te sajnos vak és süket vagy!
Hogy eláruljam, külföldön a sajtó, szinte nem is foglalkozik velünk, mert nincs miért. Sajnos átsiklanak felettünk.
Saját tapasztalataim igazolják a cikk íróját, és nem egyedi esetröl van szó!
1 #22 Gerry
- 2011. November 30. 08:11:03
Grin - LIBONA - "Szerintem a cikk iroja kisebb rendusegben szenved !" ... húúú. Miután ismerem a fazont, nyugodtan kijelenthtem, hogy sok mindenben szenved, de kissebbrendüségben biztos nem! Nagyon mellélöttél Grin

De - most, hogy írod - azért megpróbálom kicsit felerösiteni az egoját!
1136 #23 1136
- 2011. November 30. 10:14:33
Gerry! Vedd elõ a régi kedves, jópofa humorodat, mert mostani hozzászólásaidból mintha hiányozna! Én úgy szeretlek!
Az életkoromat pedig nem árulom el!, de "bölcs" korban vagyok.
Más: azt írod: "Sajnos amit leírtál, már régen nem fedi a valóságot. Az a magyar, akire te gondolsz, már csak nyomokban található meg.
Magyarkodóból és lezüllött kultúrájú emberekböl meg milliók."
Remélem nem gondolod komolyan, hogy az utóbbi 21 év, amely alatt felerõsödtek azok a folyamatok, amelyek a magyar emberek erkölcsi és igazságérzetét, élni akarását az örömben az igazi értékek felismerését elfedték valami értéktelen globál szarral és a minden téren, minden áron való anyagi szerzésre ösztönzéssel , azok végképp eltörölhették a magyar ember mélytudatában meglévõ értékeket?????? Biztos, hogy nem így van!
Majd visszatérnek õk is. Aki nem magyar azzal meg nekünk nem kell foglalkoznunk. !
Azt a szót, hogy: "magyarkodás" az ellenségeink találták ki, és mit ad Isten itt többen, köztük Te is gyönyörûen rácuppantatok és alkalmazzátok! A szerénykedés pedig nem visz sehová! Merjünk kicsik lenni???? Mi, aki mindíg is hatalmasak voltunk, vagyunk? Legyenek kicsik a kicsik! A nagyság vagy kicsiség nem a méreten múlik! Hatalmas szabadsággal rendelkezõ és élõ hun nép vagyunk! A rabszolgaságnak (igaz hosszú ideig tartott)hamarosan vége!
Olvassátok el Grandpierre K. Endre: Történelmünk Központi Titkai c. könyvét!
1136 #24 1136
- 2011. November 30. 10:26:03
Még valami: a Tv mûsorokat illetõen, ahogy Te is mondod Gerry hogy a színvonal sehol sincs!Igen így van, mert a szar terjesztése folyik! Naívság azt gondolni, hogy ez véletlen! Nem! Ez szándékos! Nézd meg a magyar Tv-s énekes vetélkedõket! Ha a beválogatásnál találnak valóban színvonalas, jó énekhanggal is megáldott elõadót, az gyorsan kipottyan, és maradnak a kevésbé értékesek.
3489 #25 3489
- 2011. November 30. 19:08:25
Skhyta, sajnálom de azt kell mondanom, hogy abszolút nincs igazad és szerintem csukott szemmel jársz a nagyvilágban. Gerry abszolút jól látja a dolgokat! Sajnos ez a szomorú valóság! Soha sem az erösek kötekednek, hanem a kis mitugrászok, (mert kisebbségi komplexusban szenvednek)az emberi nagyság a szerénységben rejlik.
Öszintén mit érünk a dicsö múltunkkal, ott volt a római birodalom vagy az oszmán stb. a történelem kereke forog, (elöre, igaz vannak akik visszafelé szeretnék forgatni) és nem lehet megállítani. A jelenben kell élni és a jövö felé tekinteni. Nem másokat kell okolnunk, hogy így áll az ország, nem másokban kell a hibákat keresni, hanem elöször magunkba kell nézni!
Én több nyelven szerzem be informácíóimat és próbálom az igazságot kiszürni! Vannak még semleges, reális írások, és nem mindig a cionisták meg a zsidók vannak a háttérben.Összefogás - erre van nekünk szükségünk!
1136 #26 1136
- 2011. December 01. 09:49:55
Don nem értem ezt kire, mire érted?: "Soha sem az erösek kötekednek, hanem a kis mitugrászok, (mert kisebbségi komplexusban szenvednek)az emberi nagyság a szerénységben rejlik." mert ha rám, hát tõlem hiteles forrásból tudd meg, hogy nem vagyok sem mitugrász, és kisebbségi komplexusban sem szenvedek! Ha a hazámra (mert azt nem tudom hogy a Te hazád melyik?!), akkor azt javaslom, ne azon a sok-sok nyelven keresgess, mert nem biztos, hogy igazat találsz, hanem inkább magyar nyelvû írásokat, mint pl. az elõzõ hozzászólásomban ajánlottam.

Ami dicsõ múltunkat illeti, bizony azzal nagyon is sokat érünk, mert annak ismerete, tisztelete, az arra való büszkeség és biztonság segít abban, hogy biztosan tudjuk kik vagyunk!, hogy legyen kapaszkodónk, biztosak lehessünk abban, hogy jók és nemesek vagyunk a szó legszebb értelmében! Ha ezt kb.160 évvel ezelõtt nem írtották volna ki a köztudatból, akkor ma nem lenne ennyi ember, akit most kell ráébreszteni az igazságra! A talajvesztett múlt nélküli embert a legkönnyebb félrevezetni és hazugságokat elhitetni vele!
A múlt megismerése nem azt jelenti, hogy abban kell élni! És szerintem rajtad kívül itt más nem gondolt arra, hogy én errõl beszéltem volna.
Írod még: "Vannak még semleges, reális írások, és nem mindig a cionisták meg a zsidók vannak a háttérben.Összefogás - erre van nekünk szükségünk!"

Ez a "semleges" szó nekem nem tetszik! Úgy hangzik, mint az, amikor azt mondják, hogy az igazság többféle lehet! Az ördög pedi a részletekben van! Ezért én azt mondom ne merüljünk el benne! Egyben igazad van: Össze kell fognunk! És ez meg is van, és amikor kell felszínre is kerül!

Imre Te mit szólsz Don-nak ez utóbb idézett mondatához?
3489 #27 3489
- 2011. December 01. 18:54:35
Bocs skhyta én ezt arra írtam, mikor egyes honfitársaink külföldön verik a mellüket, hogy milyen jók ök, és a magyarok a legjobbak mindenben. Ez az én személyes tapasztalatom, sajnos nem ritkán fordul elö. Hidd el, nem vagyok egyedüli ezzel és a Gerry is erröl tett megjegyzést.

Na de hadd idézzek Eötvös Péter írásából.

Sokszor hallok kemény kritikát külföldet járt hazánkfiaitól, például a német szokásokat és viselkedésmódot illetõen. Hangsúlyozom, hogy azokról a nem ritka esetekrõl beszélek, amikor kritikus honfitársunk kielégítõ nyelvismeret nélkül gyûjtögette megfigyeléseit a turistaúton. Látott egyet és mást, amirõl levonta a logikusnak látszó következtetést.
Én már másfél éve élek Németországban, így bizonyíthatom, hogy a magyar nyelv színvonalban messze a német fölött áll. Németül semmit sem lehet olyan árnyaltan kifejezni, mint magyarul " -mondta egy nyilvános vitában egy fiatal honfitársunk Frankfurtban. " No akkor ideje lenne megtanulni németül " - gondoltam, írta Eötvös Péter.

A magyar egy szép, és változatos nyelv és ez tény, én sem vitatom!
Soha sem felejtem, mikor gyerekkoromban egy magyar nyelvész ismerösünk azt mondta
(huszon valahány nyelvet beszélt) na de azért a Goethe nyelvét ne hasonlítsuk össze a magyarral. Most már tudom mit akart ezzel mondani, mivel már több, mint harminc éve beszélek és olvasok németül. Tudom ez a megjegyzés is vitára adhat okot, pedig nem arra szántam.

Köszi a javaslatot, (inkább magyar nyelvû írásokat, mint pl. Grandpierre K. Endre: Történelmünk Központi Titkai c. könyvét!) el fogom olvasni!

Szeretném hozzátenni - apám történész volt, egész életében ebben a témában kutatott, és jó magam is rengeteg idöt a levéltárakban vagy múzeumokban töltöttem el.
Ismerem a történelmünket, de nem vagyok elfogult.

Hogy a semleges szóval nem tudsz mit kezdeni, a te problémád.
Rengeteg jó és helytálló külföldi írás van a magyarokról, nem is gondolnád!
Hogy valamiröl meg vagy gyözödve, az jó, de még nem jelenti azt, hogy neked van igazad.
Mindenkinek meg van a maga kis igaza, szokta mondani egy barátom!

Hozzaszolas küldése

Hozzaszolas küldéséhez be kell jelentkezni.
Generalasi idö: 0.13 masodperc
634,944 egyedi latogato